טור דעה

פרוטקשן בהכשר יאיר לפיד // שניאור ובר

הבטחה אחר הבטחה, התחייבות אחר התחייבות, מפרים בנט, לפיד וליברמן ושותפיהם ברגל גסה. הדבר החמור הוא שהם אינם רואים צורך להתנצל או להביע צער // טור דעה (חדשות)

שניאור ובר | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

זו היתה אמורה להיות ממשלת "שינוי וריפוי". כזו ששמה סוף לשחיתות השלטונית, מטפלת ביוקר המחייה ודואגת לחלשים. ממשלה שבה כל שקל מדוד, כפי שהצהירו ראשיה לא אחת, ותקציביה מועברים אך ורק לצרכים אלמנטריים.

בממשלה הזו, הבטיחו לנו, לא תראו כספים קואליציוניים. במשך תשע שנים, שר החוץ ושותפיו בקואליציה, הסבירו לנו שכספים קואליציוניים הם דבר רע וגזל של ממש. אותו לפיד, שגרונו ניחר מצעקות על מינויים וג'ובים למקורבים ועסקנים פוליטיים שאפיינו ממשלות קודמות.

התקווה היתה כל כך לבנה, משום שבמשך השנים האחרונות, שמענו – ובצדק, טענות חריפות ובוטות על מזוודות של מיליוני דולרים שעוברים מקטאר לידי החמאס, מה שהם הגדירו 'פרוטקשן'. עכשיו זה אמור היה להיפסק.

במקום זאת, קיבלנו ממשלה שביד אחת מפזרת סכומי עתק מכספי משלם המיסים לחתולי הרחוב, כמו גם ליתומים ואלמנות של מחבלי החמאס ברצועת עזה וביד השניה מנחיתה גזירות קשות על משפחות ברוכות ילדים, על פעוטות במעונות ועל צרכני מיץ ענבים.

תקציב המדינה "החברתי ביותר" שצפוי לעבור בימים הקרובים, טומן בחובו צונאמי של התייקרות מחירים כמעט בכל תחום. מדלק ועד מוצרי חשמל. מנדל"ן ועד שקית חלב. בבת אחת, בלי התרעה מוקדמת, סופגת ישראל גזירות כלכליות כבדות משקל שישפיעו על הכיס של כולנו.

המאפיין הבולט של גזירות התקציב, זהו סדר העדיפויות הקלוקל והמעוות, אשר רואה לנכון להעדיף חתולים על פני לומדי תורה. תומכי מחבלים ומשפחותיהם נחשבים יותר ממשפחות אומללות בישראל וחיילים בצבא. קהילות רפורמים וארגונים שמעודדים התבוללות על פני מי ששואפים לשמור על זהותה היהודית של המדינה.

הבטחה אחר הבטחה, התחייבות אחר התחייבות, מפרים בנט, לפיד וליברמן ושותפיהם ברגל גסה. הדבר החמור הוא שהם אינם רואים צורך להתנצל או להביע צער על החורבן שהם ממיטים. נהפוך הוא. בעיניהם, הם עושים את הדבר הנכון וחלילה מלפקפק בצעדיהם.

"במקום כספים קואליציוניים, הבאנו כסף למטרות טובות", תירץ לפיד. בניגוד לליכוד והמפלגות החרדיות, "לקחנו את כל הכסף ושמנו אותו רק במה שחשוב למדינה ולאזרחיה. כי זה מה שיש עתיד עושה". הכספים, יועדו לחיזוק מעמד האמנים השבעים מתל-אביב וחתולי הרחוב.

תאר לך לאן דרעי, ליצמן, סמוטריץ' ובן גביר היו מעבירים את הכספים האלה, אמר ח"כ יוראי להב-הרצנו מ'יש עתיד' וסיכם במשפט אחד את כל מה שצבוע בממשלה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר