בשל היעדר כספים קואליציוניים

בסמינרים חוששים: זינוק בתשלומי ההורים בכיתות הגבוהות

חשש כבד בסמינרים החרדים שמחיר שכר הלימוד של הורים לתלמידות שלומדות בכיתות הגבוהות בסמינרים יעלה בין 1,000 ל-2,000 שקלים יותר מהמחיר הקיים כיום (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

בצל העברת התקציב, בסמינרים החרדיים חוששים מזינוק במחיר תשלומי ההורים בכיתות הגבוהות בסמינרים, ה' ו-ו'. על פי ההערכות, מחיר תשלומי ההורים עשוי להתייקר בין אלף לאלפיים שקלים יותר מהמחיר שההורים משלמים כיום. הסיבה היא בין היתר היעדר כספים קואליציוניים שהיו למפלגות החרדיות כשהיו בקאוליציה.

ראשי ומנהלי הסמינרים מכל רחבי הארץ נפגשו עם הסיעות החרדיות בכנסת כדי לטכס עצה במאבק על גזירת חינוך הבנות. המנהלים אמרו בפגישה כי "הסיבה שהוקם 'בית יעקב' הוא כדי שהבנות לא תצטרכנה לרעות בשדות זרים". עוד אמרו כי "גזירת התקציב הזו תאלץ אותם לצרת ללמוד באקדמיה רחמנא לצלן, ולהביא לחורבן גדול שסופו מי ישורנו".

חברי הכנסת של יהדות התורה נשאו דברים בעד חשיבות המאבק, הבטיחו לקחת חלק ככל שיידרשו, ואמרו כי חינוך הבנות חשוב לא פחות מחינוך הבנים בישיבות ואמרו כי "נעשה ככל שביכולתנו להביא לפתרון הבעיה, ולהסיר את חרב הגזירה המונפת מעל ראשי הבנות".

מאוחר יותר נפגשו המנהלים עם חברי סיעת ש"ס, אז אמר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כי הוא כואב את כאבם של כל מוסדות התורה והחינוך שנפגעו ובכלל זה מוסדות הסמינרים, כאשר בתקופה האחרונה הוא ירד לעומק הסוגיה ולמד לדעת עד כמה התקציב המדובר הוא אכן חיוני וקריטי עבור המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר