אחרי החשיפה

מנכ"ל עמותת הגדוד החרדי "נצח יהודה" עולה למתקפה

אחרי ההאשמות; מנכ''ל עמותת "נצח יהודה", רס"ן במיל' יוסי לוי, מגיב לפרסומים על "חשד להתעללות" בגדוד החרדי בחטיבת כפיר. "גורמים המתנגדים לגיוס חרדים" (חדשות ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Abir Sultan/Flash90)

אחרי ההאשמות מנכ''ל עמותת "נצח יהודה", רס"ן במיל' יוסי לוי, מגיב לפרסום בחדשות 12 על "חשד להתעללות" בגדוד החרדי בחטיבת כפיר.

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב לוי: ''ריח לא טוב עולה מהתנהלות חדשות 12, מדוע מעלים כתבה על ביקורת שגרתית מלפני שנה? שנית, האם הפלוגה אכן עברה ביקורת? הסתבר שלא. הפלוגה שהתה בשטח, המבקר הגיע לבסיס - ופגש אך ורק חיילים ספורים המועמדים להדחה''.

לוי מפרט על נתונים שיקריים לטענתו בכתבה ומביא אף דוגמאות וכותב:"ניתן לפרוט את הממצאים ולשלול, ועדיין, הביקורת הועלתה לפיקוד הבכיר וטופלה באופן הראוי ביותר. יחס מפקדים לחיילים הוא נושא דגל בחטיבת כפיר וכך הוא מתבטא בשטח".

לדבריו גדוד נצח יהודה עובר מתקפה לא הגונה מצד התקשורת, "מנסים לאתר סיפורים מלפני שנים רבות שלא קרו או עברו אדפטציה לסיפור לא נכון בעליל - גורמים המתנגדים לגיוס חרדים פועלים במחשכים בעוצמה רבה והתקשורת משתפת פעולה נגד החיילים החרדים בצה״ל.

"גדוד נצח יהודה זכה לשבחים במבצע 'שומרי החומות' ולאחר מכן קיבל מצטיין אלוף פיקוד מרכז. הגדוד משלב כ - 1,000 חיילים חרדים בצה״ל ופועל 24/7 בהגנה על מדינת ישראל. המפקדים יודעים לחקור מיקרים וללמוד, אולם לא לקבל ולא להירתע מביקורת לא נכונה המופצת באופן לא אתי'', הוסיף יוסי לוי.

כזכור, הערב (שני) חשף תמיר סטיינמן ב"המהדורה המרכזית" של חדשות 12, פרשת התעללות של מפקדים בחיילים חרדים המשרתים בגדוד "נצח יהודה".

על פי הדיווח, בדוח פנימי שחובר במהלך ביקור פתע בבסיס בבקעת הירדן, הלוחמים מספרים על תיזוזים ללא תכלית באמצע הלילה ועל התעללות.

בדוח מפורטים עוד מקרים רבים נוספים, בעיות רפואיות של הלוחמים שלא קיבלו מענה, בעיות בטיחות בבסיס, מימיות מים מחוררות, מדים בלויים ועוד.

דובר צה"ל מסר בתגובה לחשיפה כי "לאחר קבלת ממצאי הביקורת, נערך תחקיר מעמיק בראשות מפקד הבא״ח, אשר העלה כי שני מפקדים כשלו בתפקידם. על כן, החליט מפקד הבא״ח להדיח מתפקידו מפקד אחד ולנזוף פיקודית בשני".

לוחמים לשעבר ב"נצח יהודה" פרסמו הודעת חיזוק לחיילים ברשתות החברתיות: "בוגרי גדוד 'נצח יהודה' לדורותיו, חיילי הגדוד, הבוגרים והמשפחות שולחים הערב חיזוק ללוחמים הכי טובים בצה"ל שעסוקים 365 יום בשנה בשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל".

"לא נעצור", נכתב, "לא נפסיק, לא נירתע מניסיונות עלובים לפגוע בשמם של חיילי הגדוד והחיילים החרדים בצה"ל ולהוריד לנו את גאוות היחידה. זוכרים את הסיבה שלשמה אנחנו כאן. עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר