פרסום ראשון

חשיפת 'כיכר': מדוע 'לב טהור' ברחו מהמתחם בגואטמלה?

חברי הכת בגואטמלה, קיבלו החלטה לעזוב את המתחם ששימש אותם ולהתפזר במלונות בגואטמלה • 'כיכר', עם הסיפור המלא, מדוע התקבלה ההחלטה, לאן ברחו והפשיטות • תיעוד מהבוקר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד המתחם, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

חשיפת 'כיכר השבת': דרמה של ממש בכת 'לב טהור' בגואטמלה, המתחם בו שהו חברי הכת התרוקן לגמרי, 'כיכר' חושף את הסיבה לכך, את הדרמה מסביב וכן את התיעוד של המתחם ריק מאדם.

כת 'לב טהור', התרכזה עד השבועות האחרונים במתחם שלהם בגואטמלה, שם היו נמצאים כל אנשי הכת, כולל המנהיגים, המשפחות והילדים, סך כל האנשים בכת עומד על כ-300 אנשים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בתקופה האחרונה, המתחם המדובר - התרוקן כולו מאנשי הכת, וזאת לאחר כמה פשיטות של המשטרה המקומית שמחפשת אחר כמה ילדים.

המתחם הבוקר

אנשי הכת החלו להתפזר ברחבי גואטמלה - בבתי הארחה, אכסניות ומלונות שונים - בתוך גואטמלה והיו אף מאנשי שטסו למדינות סמוכה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר בדרמה של ממש, שכן זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה מאז שהכת הגיעה לגואטמלה, גם ראשי הכת הגדירו זאת - כדרמה וכדבר שאף פעם לא קרה.

אך המשטרה המקומית, לא מוותר לאנשי הכת, ובימים האחרונים, אף בוצעו מספר פשיטות על מלונות בהם מתארחים חלק מראשי הכת.

ההערכה היא כעת, שהחיפושים של המשטרה, הם אחרי שבעה ילדים, שלטענת המשטרה הם נחטפו מהמשטרה וצריך להחזיר אותם בחזרה למשפחות.

הסיפור של הכת מסקרן כלי תקשורת רבים ברחבי העולם שעוקבים בעניין רב אחר המתרחש בכת. גם כלי תקשורת ישראליים מתעניינים, ואף צוותי צילום שלהם נצפו בקרבת מנהיגי הכת בימים האחרונים בגואטמלה.

כזכור, אתמול נחשף ב'כיכר השבת', כי קבוצה של כ-70 בני אדם, בהם גברים, נשים וילדים, מאנשי כת 'לב טהור', הצליחה לצאת מגואטמלה, מקום מושבה של הכת - ולהגיע לכורדיסטן, שם עוכבו במשך חמישה ימים בידי הצבא - עד שביום ראשון בלילה הקבוצה הוטסה למדינה אחרת.

גורמים בכת 'לב טהור' אמרו ל'כיכר השבת' כי אנשי הקבוצה לא רצו לעבור לאיראן, אלא רק לצאת מגואטמלה מאחר ושם רודפים אותם. "רק חיפשנו מקום לשים את הראש", הם אומרים, "לחיות בשקט, לכן עברנו לכורדיסטן".

24 שעות לאחר שהצליחו להגיע לכורדיסטן, ביום חמישי בשבוע שעבר, פשטו כוחות צבא מקומיים על המקום בו הם שהו ועצרו את כל הקבוצה.

לטענת אנשי 'לב טהור', הקבוצה כולה הועברה למבנה בתוך בסיס צבאי, שם הם שהו עד מוצאי שבת, כשהחיילים מביאים להם פירות וירקות לאכול. במוצאי שבת הם הועברו על-ידי החיילים לשדה התעופה הלאומי, כלשונם, שם ניסו לעלות אותם על מטוס - כשסירבו לומר להם לאיזה יעד הם יועברו.

במקום, נוצרה מהומה, והם סירבו לעלות על הטיסה כשאינם יודעים את יעדה. בשל כך, בוטלה הטיסה והם הוחזרו לאולם בשדה התעופה בכורדיסטן תחת שמירה של הצבא, כשאינם יכולים לצאת מהמקום, והאפשרות היחידה שמוצבת בפניהם היא לעלות על המטוס מבלי לדעת לאיזה יעד.

חברי הכת העריכו כי הכוונה היא להחזירם לגואטמלה, אך בצבא מסרבים לאשר זאת בפניהם. וכך, זה כחמישה ימים, כ-70 מחברי כת 'לב טהור' עוכבו בכורדיסטן. "אנחנו סובלים פה, כולאים אותנו, אין לנו אוכל לאכול", סיפר אחד הנוכחים.

אלא שבראשון בלילה, חלה תפנית בסיפור, לאחר שבמהלך הלילה הועלתה הקבוצה למטוס פרטי עם קבוצה גדולה של שומרים והועברה ליעד אחר. אנשי ה'כת' שנותרו בגואטמלה, לא יודעים לאן הם הוטסו, ומשום מה הם מעריכים שחברי הקבוצה הועברו לתורכיה.

בשיחה עם 'כיכר', אמר אחד מאנשי הכת כי להערכתם ישראל עומדת מאחורי זה כדי למנוע מהם להגיע לאיראן, אך הוא שב וטוען - בניגוד לטענותיהם לפני כשבועיים, כי אינם מתכוונים להגיע לאיראן.

פנייתנו למשרד החוץ בעניין - לא נענתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר