בעברית שוטפת

הרב הראשי של איראן חגג עם החסידים: "הכול רגוע"

תמונת ענק לא הייתה השנה בכינוס השליחים הענק של חב"ד, אך מי שבכל זאת בלט במעמד הגדול היה רבה של איראן שסירב להתראיין אבל הצדיע לחסידים בעברית (בעולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
הרב יהודה גארמי בכינוס השלוחים, השבוע (צילום: חיים טויטו)

אולם ה'אקספו סנטר' הענק בניו ג'רסי, אירח השבוע את אלפי שליחי חב"ד ותומכיהם מכל רחבי הגלובוס, למעמד ההצדעה השנתי והחגיגי. השנה, בצל הקורונה, נערכו שינויים משמעותיים באופי הכינוס, שלא כלל לדוגמה תמונה משותפת. חידוש נוסף ובולט השנה נרשם בדמות השתתפותו של הרב יהודה גארמי, רבה הראשי של איראן, בימי הכינוס.

הרב גארמי, שנעתר לצילומי 'סלפי' עם עשרות רבות של חסידים אך סירב בתוקף להעניק כל ראיון לכלי התקשורת שהתגודדו במתחם, שבת בשכונת קראון הייטס החרדית. ביום ראשון, בשעת ערב, הוא הגיע למעמד החותם של הכינוס העולמי. לאיש התקשורת חיים שאול נוישטט מ'עדכוני חב"ד' שבכל זאת רצה לשמוע ממנו כמה מילים, הוא השיב בלקוניות, בעברית שוטפת, כי "הכל רגוע, שומרים תורה, שומרים מצוות", כשמתכוון לנעשה באיראן.

מימין לשמאל: הרב קוטלרסקי, רבה של איראן והשליח בטורקייה (צילום: חיים טויטו)

במהלך הכינוס, שאותו הוביל הרב משה קוטלרסקי, המנצח על המערך הגדול ובתקופה האחרונה מתמודד עם מחלה קשה, נאמו שלוחי הרבי זי"ע מקצוות תבל, ושיתפו את הקהל באתגרים שעברו בתחילת הדרך, בניסים הגדולים שאירעו עמם ובפירות העצומים שהם זוכים לראות מידי יום ביום בכל ענייני קירוב יהודים לתורה ולמצוות. הקהל הגיב בתשואות רמות.

הנואם המרכזי היה ר' דוד ליכטנשטיין, ממנהטן ניו יורק. הנואם הוא המייסד והמנכ"ל של חברת ההשקעות הפרטית בנדל"ן הגדולה בארצות הברית, מהווה מודל לאיש עסקים צעיר ומצליח, יזם בולט בתחום ופילנתרופ בעל שם עולמי. חיבר מספר ספרים על המשנה ברורה, ומשדר ברדיו תוכניות פופולריות על הלכה בעולם העסקים.

במסגרת מסעותיו ועסקיו המסועפים, יצא לו לא אחת לפגוש בשלוחי הרבי זי"ע העומדים על משמרתם, ונכונים להגיש את הסיוע בגשמיות וברוחניות לכל יהודי באשר הוא. בנאום מבריק ומצוחצח, הוא שיתף את הקהל בסיפורים אישיים על צבא השלוחים. ניכר היה שהוא בקי בפרטים ושולט ומכיר רבים מהשלוחים בשמותיהם. הוא הזכיר את ההערצה שהייתה לצוותים הרפואיים שמסרו את נפשם בחלוקים לבנים בעיצומה של מגפת הקורונה. "כיום מתקיימת מגיפה רוחנית בעולם", זועק הרב ליכטנשטיין, "ושלוחי הרבי הם ה'הצלה' שהרבי שלח להציל את עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר