על הגזירות החדשות

הגר"ג אדלשטיין ציטט: "דער איבעשטער האט דאס ליב" • צפו

בשיעורו השבועי, התייחס ראש הישיבה לגזירות החדשות על עולם התורה והבהיר: "לימוד תורה מתוך הדחק זה דבר עצום מאוד, עוסקי התורה יש להם זכויות יותר גדולות" • צפו (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין (צילום: באדיבות המצלם)

בשיעורו השבועי אמש (שלישי), התייחס ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, על הגזירות החדשות שיש על עולם התורה וציטט את החזון איש.

"כידוע יש", פתח ראש הישיבה את דבריו ואמר: "הממשלה עושים גזירות כלכליות על הציבור החרדי, כידוע, עושים קשיים לציבור החרדי, וגזירה אחת כבר יצאה לפועל כבר, אחת מהגזירות יצאה לפועל".

"החזון איש", סיפר ראש הישיבה, "אמר לי פעם שתורה מתוך הדחק זה לכתחילה, תורה מתוך הדחק זה לכתחילה. והוא אמר את זה באידיש גם כן, דער אויבערשטער האט דאס ליב, דער אויבערשטער, העליון אוהב את זה, תורה מתוך הדחק".

"יוצא לפי זה", המשיך הגר"ג ואמר: "שאברכים שעוסקים בתורה מתוך הדחק, זה דבר עצום מאד, זה זכות עצומה מאד, תורה מתוך הדחק. והכל בידי שמים כידוע, הכל בידי שמים וכל דעביד רחמנא לטב עביד, אז כל הגזירות האלה, הקשיים האלה שיש עכשיו, קשיים על בני תורה, זה מן השמים הרי, הקשיים באים מן השמים, וזה לטובה. אז יוצא שזה לטובת עוסקי התורה, שיש להם זכויות יותר גדולות, תורה מתוך הדחק! זה לטב עביד".

צפו בדבריו של רה"י

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר