הבכיר המצרי גילה לעיתונאים

"עובדים יום ולילה להשיג עסקה שתכלול את השבת הנעדרים מעזה"

בשולי וועדת האקלים בגלזגו שוחח באופן חריג מקורבו של נשיא מצרים עם עיתונאים ישראלים וחשף כי עסקה להחזרת הנעדרים על הפרק • הוא נשאל גם על ההבדל בין ביבי לבנט - והתחמק בדיפלומטיות (עולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בנט והשר כאמל (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בשיחה בלתי מתוכננת או רשמית עם עיתונאים ישראלים, במהלך וועדת האקלים בגלזגו, סיפר שר המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל, הנחשב ליועצו הקרוב ביותר של נשיא מצרים אסיסי, כי מצרים פועלת ללא הרף להביא לעיסקה שבמסגרתה יוחזרו לישראל גופות החיילים הישראלים וכן ישוחררו הישראלים הנמצאים בעזה, בשבי חמאס.

הבכיר המצרי, שממעט מאוד בראיונות לתקשורת, הוסיף כי על העסקה המתוכננת לכלול בשלב ראשון גם שחרור של פלסטינים המוחזקים בישראל. הוא גם טען כי חזרת הרשות הפלסטינית היא חיונית וצריכה להתבצע, לחזון המצרים, בשלב ראשון בצורה כזו או אחרת.

הפגישה של כאמל עם העיתונאים הישראלים, בהם הכתבים המדיניים של 'וואלה' ו'ידיעות אחרונות' ברק רביד ואייל אייל, נערכה כאמור באופן ספונטני, לאחר שהעיתונאים הישראלים הבחינו בבכיר המצרי וביקשו ממנו אש לסיגריה. הוא הדליק להם בחיוך, וגם כשסיפרו כי הם מגיעים מישראל מיהר לומר שהיחסים בין המדינות מצוינים, וכך גם השיחה של בנט עם א-סיסי. בעבר, מפגש שכזה היה מסתיים בהתרחקות מהירה של הבכיר המצרי.

כשנשאל על ההבדלים בין בנימין נתניהו לבנט, גילה כאמל כישורים דיפלומטיים ורק צחק וענה, בלי לפרט, כי ההבדלים הם "שמים וארץ". הוא גם גילה ידע נרחב בפוליטיקה הישראלית הפנימית, ובהרכבה החריג, הכוללת קשת רחבה של דעות של ממשלת בנט הנוכחית. הוא הביע רצון שיציבות הפוליטית בישראל תימשך ושבנט ימשיך לכהן.

כזכור, לפני כחודש וחצי נפגש ראש הממשלה בנט עם נשיא מצרים בשארם א-שייח. קודם הפגישה נמסר מלשכת נשיא מצרים: "הפגישה בין ראש הממשלה בנט לנשיא המצרי, תעסוק במספר נושאים בי-לטרליים. מצרים משמשת בתפקיד מרכזי בניסיון להביא להסדרה בגבול עזה ומתווכת בין ישראל לחמאס".

כחודש קודם לכן נפגש בנט לראשונה עם השר עבאס כאמל, אשר בנוסף לפגישה זו השניים דנו בהיבטים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים ביחסי המדינות - כמאל הזמין את בנט לביקור רשמי במצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר