"קואליציית הזדון"

באישון ליל: חוק תקציב המדינה לשנת 2022 אושר לבסוף

הלילה אושר בקריאה שנייה ושלישית חוק התקציב לשנת 2021-2022 ברוב של 59 מול 56 ח"כים מתנגדים. במפלגות החרדיות תוקפים בחריפות ואומרים כי מדובר ב"תקציב רע ואכזרי" (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה באישון לילה (ליל שישי), בקריאה שניה ושלישית את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) לשנים 2021-2022 ברוב של 59 מול 56.

תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על 432.3 מיליארד שקלים, ובשנת 2022 על 452.5 מיליארד שקלים.

בשנת 2022 יעמוד תקציב החינוך על כ-70 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יעמוד על כ-45 מיליארד שקלים, תקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-60 מיליארד שקלים, תקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36 מיליארד שקלים, תקציב משרד הרווחה והרשות לזכויות לניצולי שואה על כ-15 מיליארד שקל ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12 מיליארד שקלים.

בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: העלאת גיל הפרישה לנשים; הפחתת יוקר המחיה על ידי הסרת חסמים לייבוא ורפורמה בתקינה; תכנית לצמצום הרגולציה במשק; קידום התחרות בכשרות; חוק המטרו; קידום שכירות ארוכת טווח; קידום תשתיות תקשורת מתקדמות; בנקאות פתוחה לעידוד התחרות בשוק הפיננסי; שינויים מבניים במשק הגז.

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר בתום ההצבעות: "צר לי שהאופוזיציה לא קיבלה את המעמד וההכרעה הדמוקרטית של הבית הזה. אני מאחל למדינה בהצלחה וכמובן לממשלה הזו. אחרי כל המאבקים והשעות עשינו היום דבר גדול, סוף סוף יש למדינה תקציב. תהיה פה יציבות ומשרדי הממשלה יוכלו להתנהל. מקווה שנצא מכאן גם ליחסים אחרים במשכן הזה, הגיע הזמן שננהל פה שיח מכבד".

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "אישרנו תקציב שמביא יציבות למערכת הפוליטית ובהירות לכלכלת ישראל. תודה רבה לכולם ומברוק למדינת ישראל". ליברמן הודה לכל העוסקים במלאכת גיבוש והעברת התקציב ואף הוסיף בהומור " "רוצה להודות לאמילי מואטי, כי תקציב בלי דרמה זה לא תקציב".

הקואליציה ההטרוגנית והקטנה, שעומדת על 61 חברי כנסת שחלקם אינו מנוסה כלל במעמד, הצליחה להעביר הכל ע"י תכנון מוקפד. הצבעה שגויה אחת של ח"כ אמילי מואטי מהעבודה, עיכבה את סדר ההצבעות בכמה שעות אל תוך הלילה, אך הסעיף אושר בוועדת הכספים, הדיון חזר למליאה והכל המשיך כרגיל.

מסיעת יהדות התורה נמסר לאחר אישור התקציב: "קואליציית הזדון אישרה ברוב דחוק, כפוי ומאולץ, תקציב רע ואכזרי, ללא חמלה וללא כל בשורה בשום תחום, חוץ מלחתולים, לרפורמים וארגונים קיצוניים. מדובר בממשלה אטומה ששר האוצר שלה מתגאה בשחצנות בחלשים ובעניים, תוך העלאת מיסים וגזירות קשות.

התקציב הדורסני הוא מפגע כלכלי שיביא לעליית מחירים ויפגע קשות במעוטי היכולת, במשפחות ברוכות הילדים, בנשות האברכים, בעולם התורה ובמסורת ישראל.

יהדות התורה תמשיך להיאבק כדי להפיל את ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-סער, שהוקמה בחטא, ללא תמיכה ציבורית, בניגוד לכל ההבטחות והערכים, ושפועלת להרס היהדות והציביון היהודי בישראל".

חבר הכנסת אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת מדושני העונג, העבירה על חודו של קול, תקציב גרוע שכולו פגיעה אכזרית ומכוונת בקשישים, במוחלשים ובתושבי הפריפריה, ובמשפחות ברוכות ילדים. ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה, נגד ממשלה שאינה לגיטימית, שבראשה ניצב אדם שאינו עובר את אחוז החסימה, ממשלה הפועלת לחורבן חברתי והרס הצביון היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר