המאבק העולמי לבלימת הנגיף

פותחה תרופה נגד קורונה • בנט: "נבדוק רכש עבור ישראל"

אחרי כמעט שנתיים, חברת פייזר בישרה כי הצליחה לפתח תרופה יעילה לקורונה. לטענת החברה 90 מדינות כבר פנו לקבל כדורים • נפתלי בנט: "נבחן לעומק את התרופה ונבדוק רכש לישראל" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילומים: Shutterstock, יונתן זינדל פלאש 90)

חברת 'פייזר' העולמית הכריזה אמש (שבת) כי פיתחה תרופה כנגד הקורונה. התרופה, שניתנת בצורת גלולה אנטי-ויראלית, נקראת "פקסלוביד", וכאמור, על פי טענות פייזר היא נמצאה יעילה ביותר כנגד קורונה.

על פי תחזיות פייזר הגלולה תוכל להציל חיים רבים. לא ברור אם היא תועיל לחולים במצב קשה אך היא נמצאה יעילה ביותר אצל חולים "רגילים". התרופה טרם קיבלה את אישורו של ארגון הבריאות האמריקני אך בפייזר מצפים לקבל את האישור המיוחל עד לסוף השנה.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סיפר כי כ-90 מדינות כבר פנו בכדי להזמין את התרופה. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, סיפר כי ארה"ב הזמינה מיליוני כדורים מהחברה.

גם בישראל במשרד הבריאות מתכוונים להזמין את התרופה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר בראיון ל'כאן': "ניצור קשר עם פייזר בימים הקרובים, נראה את הנתונים כפי שיוצגו לנו ונשקול. אני מעריך שנרכוש את התרופה, נראה שהיא תרופה טובה".

ראש הממשלה בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לתרופה ואמר: "יתכן שישנה בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע, ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל".

בנט הוסיף: "אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה, יחד עם חיסונים לכולם ובדיקות נגישות, לכולם, כל הזמן".

אמש אובחנו בישראל 194 חולים בקורונה - הנתון הנמוך ביותר בחמשת חודשים האחרונים, מקדם ההדבקה עומד על 0.68 אחוזים, וקצב הירידה בו נבלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר