התקיפה שלא נגמרת

שוב מבוכה: חשבון הטוויטר של סילמן נפרץ?

האם מחשבונה של חברת הכנסת סילמן, הנמצאת ביממה האחרונה בראש הכותרות, צויץ: "תורידו עוקב מהחלאה הביביסטית הזו"? סילמן טוענת שכן, וכי חשבונה נפרץ (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
סילמן בכנסת. "פרצו לי לטוויטר" (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרשיית עידית סילמן והתקיפה: חברת הכנסת עידית סילמן, טוענת בשעה האחרונה (ראשון) כי חשבון הטוויטר שלה נפרץ, ואלמוני כתב בשמה דברים שלא אמרה.

תחילת הסיפור היה, כאשר מיכל אדמון, צייצנית בטוויטר כתבה בהומור: "תעזבו את עידית סילמן, בנאדם לא צריך להביא הוכחה לכל סיפור שהוא המציא", בתגובה לציוץ הזה, הופץ תמונה של ח"כ סילמן, בו היא מגיבה לציות וכותבת: "קוראת לכל אדום הגון להוריד עוקב מהחלאה הביביסטית הזאת. תתביישי".

בתגובה לכך, צייצה סילמן: "‏הערב נפרץ חשבון הטוויטר שלי וציוץ קשה הועלה ונמחק. לכל המודאגים והדואגים, המקרה הועבר גם הוא לקצין הכנסת. לא תפחידו אותי, לא תבהילו אותי. הסבלנות המפליגה בה נקטתי עד עתה, לכל איום - תמה".

אך האם באמת חשבונה נפרץ? או שמדובר בפוטושופ שנעשה? על פי הגולשים שהגיבו לסילמן, ככל הנראה לא מדובר בפריצה, אלא בפוטושופ שעשה אלמוני כביכול סילמן צייצה את התגובה הזו. אחד המגיבים לסילמן כתב: "זה יותר מביך מזה. הציןץ הזה מעולם לא צויץ מהחשבון של עידית. הגבר שמאחורי היוזר מיכל אגמון זייף אותו בפוטושופ/ כל כלי עריכה אחר. והפיץ אותו כפייק , כמצביע של ימינה ותומך גם היום הציוץ הזה קצת מביך טכנולוגית".

מגיבה נוספת בשם לאה אלימלך כתבה: "לפי כמות סיפורי הפייקים שלך רק ביממה האחרונה, היית אמורה לזהות מקילומטרים שמדובר בפייק ואף אחד לא פרץ לך לחשבון. למה מי בכלל ירצה לפרוץ לחשבון שלך".

העיתונאי רן בוקר הגיב לסילמן: "חברת הכנסת סילמן, אם אפשר את הפרטים של איש / אשת המחשבים שסייע לך להחזיר את חשבון הטוויטר במהירות כזאת - זה יעזור להרבה מאוד אנשים".

מוקדם יותר הערב, פורסם ב'חדשות 12' על התקיפה שלטענת סילמן לא התרחשה בתחנת דלק, כפי שטענה בהתחלה: "הערב פורסם על הפרטים שהעבירה סילמן, על התקיפה שלה בתחנת הדלק במודיעין, לטענתה, האירוע היה בתחילת אוקטובר, אלה נתוני הדלקן, וזה היה בתחנת פז מודיעין הראל. סילמן גם העבירה איכון של הנייד. לדבריה סיימה לתדלק, המשיכה הלאה בשעת לילה מאוחרת ואז זה קרה".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', סילמן טענה אמש (מוצאי שבת) בריאיון לתוכנית 'פגוש את העיתונות' ב'חדשות 12' כי הותקפה פיזית לפני כשבועיים בתחנת דלק בעיר מודיעין. "לפני שבועיים היה לי מקרה, תפס אותי בן אדם, אחרי שתדלקתי בתחנת דלק במודיעין, פשוט הטיח אותי לרכב, פיזית, זה משהו שבחיים לא קרה לפני כן. לא היו שם אנשים, הוא התקרב לרכב והטיח אותי אל הרכב", סיפרה ח"כ סילמן.

הבוקר סירבה ח"כ סילמן לספר פרטים נוספים על אירוע התקיפה, אך הבהירה כי קצין הכנסת קיבל תלונה על האירוע החמור. מבדיקת 'כיכר השבת' עלה כי בלשכת קצין הכנסת לא התקבלה תלונה על אירוע התקיפה. בהמשך היום, כאמור, נפגשה סילמן עם קצין הכנסת.

מאוחר יותר פרסמה סילמן פוסט שבו ניסתה להדוף את הביקורת. "בחודשיים האחרונים כמעט ולא ישנתי, וכל העת המתקפות לא פוסקות", כתבה סילמן. "מאיפה השנאה המטורפת הזו? אני מבינה שלא כולם מרוצים מהממשלה החדשה, אבל אנשים מבוגרים, הורים לילדים, מתבטאים ומתנהלים כמו אחרון הפרחחים. כל צייצני הטוויטר ממהרים לתקוף - זה מעיד בעיקר על עולמם הפנימי".

היא הוסיפה: "לא דיברתי על ימין או שמאל, אלא על המקרה האישי שקרה לי, שלא יכול להיות במציאות שלנו. כשחבר הכנסת פורוש הותקף ללא עדים (וללא סימוכין) מיהרתי לתמוך בו, לא לתלות אותו בכיכר העיר. חברים, התבלבלתם: לא אני עומדת לחקירה, אלא מי שמסית נגדי ברשתות ומחוצה להן 24/7. לצערי יש יותר מתלונה אחת אצל קצין הכנסת, ככה זה כשמתרגלים למצב מטורף".

בהמשך התייחס לאירוע התקיפה לכאורה, ופירטה: "לפני זמן קצר ישבתי עם מנכ"ל וקצין הכנסת, להם נמסרו הפרטים , אשר בתוך ימי התקציב האחרונים והעמוסים נמסרו בעל פה ובסמיכות לאירוע, אך דיווחם של חלקם הפורמלי ובכתב לקצין הכנסת, התעכב. אני סומכת לחלוטין על הרשויות ומודה לכל מי שתמך, תומך וחיזק".

לאחר הביקורת הרחבה שנשמעה ברשתות החברתיות על חוסר הגיבוי של ראש הממשלה בנט לחברת מפלגתו, לפני דקות ספורות, כתב בנט: "בחודשים האחרונים, וביתר שאת לקראת העברת התקציב, עידית סילמן ומשפחתה עוברים מסכת לחצים, הכפשות ומתקפות קשות ביותר, שמעט נבחרי ציבור חוו כמותן. אני מחזק את עידית ומעריך מאוד את כושר העמידה שלה ואת העבודה הקשה והיסודית שהיא עושה בכנסת, כדי להחזיר את ישראל למסלול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר