"מקעקע את הרבנות"

במחאה נגד השר: הראש"ל יחרים את הוועדה למינוי דיינים

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, החבר בוועדה למינוי דיינים, החליט להחרים את דיוני הוועדה במחאה על התנהלות השר לשירותי דת מתן כהנא: "ממשיך לקעקע את ענייני הרבנות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק יוסף, החליט להחרים את דיוני הוועדה למינוי דיינים, וזה בשל התנהלותו של יו"ר הוועדה, השר לשירותי דת, מתן כהנא.

ל'כיכר השבת' נודע כי הראשון לציון חושש ממינוי דיינים שגדולי ישראל, מרנן פוסקי הדור רבי עובדיה יוסף ורבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, התנגדו אליהם, כדוגמת הרבנים דוד בס ובניהו ברונר.

כמו כן, בחודשים האחרונים הרב מסרב לקיים שיח עם השר כהנא בשל הרפורמות אותן הוא מוביל, ואישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר.

לדברי בכיר ברבנות הראשית: "בהיות ושר הדתות ממשיך לקעקע את כל ענייני הרבנות ורוצה שרבני ערים יגיירו מאות אלפים מעולי רוסיה הגויים לצד הרצון לתת את הכותל לרפורמים, אין סיבה לקיים איתו כל שיח".

הבכיר ברבנות המשיך להסביר את החלטת הראשון לציון להחרים את דיוני הוועדה למינוי דיינים: "השר כהנא רוצה שכהן וגרושה וממזרים יתחתנו בשגרירות קפריסין בישראל. הוא הרס את הכשרות. על פי החלטתו, הרב דוד סתיו מצהר - ייתן כשרות כפי מה שבא לו בכל ערי הארץ.

"כהנא רוצה למנות דיינים לבית הדין האזורי ולבית הדין הגדול שדעת גדולי ישראל אינה נוחה מהן. מרן הגר"ע יוסף אמר שעדיך שלא ימונו כלל דיינים מאשר למנות אותם".

"מכל הסיבות הנ"ל", מסכם הבכיר ברבנות: "הראשון לציון החליט להחרים את דיוני הוועדה, אלא אם כן כהנא יחזור בתשובה ויפסיק לשנוא חרדים, דבר שאין לזה שום סיכוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר