מחפשים מקלט

הפרטים נחשפים: כך ניסו אנשי כת 'לב טהור' לנדוד

השקט שנשבר, המפגש שלא נשא פירות, והחיפוש אחר מדינות ערביות • 'כיכר השבת' חושף את פרטי ניסיונות המעבר של אנשי כת 'לב טהור' לכורדיסטן • על הפרק: איראן (בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי כת לב טהור (צילום: ללא קרדיט)

פרטים חדשים על ניסיון המעבר של אנשי כת 'לב טהור' לכורדיסטן נחשפים. ל'כיכר השבת' נודע כי לפני מספר חודשים פנו אנשי הכת, ששהו בגואטמלה, לרשויות באיראן בבקשה להגר למדינה, אך במשך תקופה לא נענו. משכך יצאו כ-15 אנשי מהכת יצאו לכורדיסטן ונפגשו עם גורם בממשל במטרה שיאפשר להם לשהות לכורדיסטן.

"אנחנו 300 בני אדם, אנחנו רק רוצים מקום שבו לא יפריעו לנו לקיים את המנהגים שלנו", מסרו נציגי הכת לגורם בממשל בכורדיסטן. הם טענו כי אם יתקבלו במדינה, באיזו עיירה קטנה, הדבר ישתלם כלכלית לרשויות, כיון שירכשו מוצרים בסיסיים רבים וזה יזניק את הכלכלה.

באותה פגישה לא השיב הגורם תשובה ברורה לאנשי הכת. בהמשך מצאו בדרכים אחרות אנשי הכת בכורדיסטן ואליו הם מביאים את מאות אנשיהם.

ב'לב טהור' ניסו לשמור על ניסיונות המעבר לכורדיסטן מתחת לרדאר, אולם הניסיון לא צלח. כאשר ניסו לצאת מגואטמלה הסיפור נחשף והמעבר השתבש. לטענת אנשי הכת השיבוש נעשה "בגלל התערבות ישראלית ואמריקנית".

ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים בלב טהור מנסים בכל דרך בימים אלה לפלס את הדרך לאיראן עבור אנשי הכת. הסיבה בבחירת איראן דווקא הינה, לדברי אנשי הכת, בטענה כי הם מחפשים מקום לנהוג בו בדרכם ללא הפרעות של גורמים חיצונים. אולם הסיבה האמיתית נעוצה בעובדה כי באיראן לא יהיה לארצות הברית ולמדינות נוספות אפשרות לפעול כנגדם.

הפעם הראשונה שבה אנשי ביקרו אנשי כת 'לב טהור' בכורדיסטן הייתה לפני מעט יותר משנה, אז ישבו עם מנהיג עיירה בכורדיסטן וניסו לסדר את אפשרות הנדידה למדינה. באותם ימים הדבר לא היה דחוף עבורם כמו שהדבר דחוף עבורם היום.

בימים האחרונים העלו בלב טהור אפשרויות שונות של נדידה לסוריה, לבנון או מדינות ערביות שונות, שבהן יקבלו אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר