פני הרוע

ליברמן: ההקלה ב'גזירת המעונות' - שגויה

שר האוצר איווט ליברמן הסביר כי כבר בחודש הקרוב יקדם את נושא הגיור ע"י רבני העיר ומתווה הכותל • במענה לשאלת 'כיכר' על החד-פעמי אמר: "זה שקר וכזב" • צפו (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן, היום בכנסת (צילום: ללא קרדיט)

בפתח ישיבות הסיעות היום (שני) בכנסת, ראשון הדוברים, היה שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שבחר שוב להשתלח בצורה חריפה בציבור החרדי.

בפתח דבריו, בירך על העברת התקציב ושיבח את חברי סיעתו; "העברת התקציב יצרה נכס והוא היציבות הפוליטית. פונה לכל ראשי הקואליציה: אל תפתיעו ואל תביכו אחד את השני. הכל צריך להיות מוסכם מראש, נבקש לקדם בחודש הקרוב את נושא הגיור ע"י רבני העיר ומתווה הכותל".

לגבי צירוף החרדים, אמר ליברמן, "הקואליציה אמנם לא רחבה, אך יציבה מאוד. משוכנע שתמצה את ימיה. היינו ברורים לגבי אפשרות צירוף ש"ס ויהדות התורה. עמדתנו לא השתנתה, ואני לא רואה שום סיבה לעשות זאת אם אנחנו רוצים לממש את כל יעדי התקציב".

לגבי החוק הפרסונלי נגד נתניהו, אמר ליברמן: "נדאג שכל מה שיובא להצבעה יהיה בהסכמה רחבה בקואליציה".

"יש הסכם קואליציוני ברור שמחייב את כולם לתמוך במתווה הגיור. מתווה הכותל אושר בממשלת נתניהו, אבל הוא נכנע לדרעי וליצמן והקפיא את ההחלטה. הגיע הזמן להחיות את המתווה הזה, כי הוא סביר".

בשלב זה עבר ליברמן לדבר על גזירת המעונות ואמר: "ההחלטה המשפטית לביטול לומדי הדיינות והרבנות שגויה. המסר הזה לא נכון. עמדתי ברורה. אני בטוח שתוך כמה חודשים 40% יהיו לומדי רבנות, והמספר יעלה פי ארבעה".

שאלת 'כיכר השבת': בסוף השבוע פורסם כי בכירי משרד האוצר ‏התנגדו למס על החד פעמי והמשקאות המתוקים, ונטען כי אמרת שתלמד לקח את המגזר החרדי. תגובתך?

"שקר וכזב ממילה ראשונה עד מילה אחרונה. כל בכירי משרד האוצר שלקחו חלק בגיבוש התקציב תמכו בזה. המס לא מכוון נגד הציבור החרדי, אלא בעד איכות הסביבה ובריאות הציבור. לא הייתה שום ברירה, אלא העלאת המס", אמר ליברמן במענה לשאלת 'כיכר'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר