למרות ההתנגדויות

לפיד: "אדחף בכל הכוח את מתווה הכותל"

שר החוץ יאיר לפיד נאם נגד "שיח השנאה", ציטט טוקבק, והבהיר כי הוא נחוש להעביר את מתווה הכותל וחוק נתניהו • ומה השיב לשאלת 'כיכר' על החרם נגד החרדים? (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, היום בכנסת (צילום: יוסלה ברגמן)

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, והבהיר, כי הוא מתחייב להעביר את החוק נגד נתניהו וכן ליישום מלא של מתווה הכותל.

בפתח דבריו, דיבר על "השיח המסוכן" ואמר: "השבוע קיבלתי מהגולש 'שוגר 5948888' את ההודעה הבאה: "יאיר לפיד, אני מאחל לך שתמות מסרטן עוד היום. אתה בדיוק כמו היטלר. אתה תקבל כדור ממני או ממישהו אחר". אשתי קיבלה מהגולשת סופי-יה את ההודעה הבאה: ״את ויאיר מגיע לכם מכה ועונש מאלוהים יותר מיעלי שכבר נתן לכם…״ ובהודעת המשך: ״שאלוהים יתנקם בכם גם ביעלי ובעוד מכות ובעונש ממנו", יש עוד לא מעט כאלה".

"הסכנה היא לא רק שירצחו פה עוד פוליטיקאים. נורא ככל שזה ישמע, זה כבר לא יפתיע אף אחד, אבל זה לא נעצר שם. הסכנה הגדולה היא שזה מה שאנחנו הופכים להיות. האלימות הזו מחלחלת לכל תחומי החיים שלנו. לכבישים, לבתי הספר. אם לא נעצור את זה עכשיו, ביחד, אז זה מה שהפכנו להיות. חברה אלימה ומלאת שנאה".

"אנחנו כבר בקצה", הסביר לפיד, "החברה הישראלית כולה על הקצה. אנחנו צריכים לעצור עכשיו. קודם כל בבניין הזה. בכנסת. הרבה מזה מתחיל כאן, בבניין הזה. השיח הפוליטי מוכרח להשתנות. אפשר לנהל ויכוח נוקב, אפשר לא להסכים, אבל אי אפשר לעמוד במליאה ולצרוח קללות ואיומים והשמצות אישיות מהסוג הנמוך ביותר. זו קריאת השכמה. השנאה הרגה יותר אנשים בעולם מסרטן, יותר מכל בצורת ורעב. אנחנו צריכים לעצור אותה, לפני שהיא תעצור אותנו".

לגבי מתווה הכותל אמר לפיד: "איאבק ואלחם עד שמתווה הכותל יעבור. לא כולם מסכימים עליו בממשלה, אבל אני אלחם על זה".

לגבי חוק נתניהו אמר: "לא מבין איך יכולה להיות מחלוקת לגבי כהונת ראש ממשלה נאשם בפלילים. אדם כזה לא יכול להיות הנהג של ראש הממשלה. איאבק כדי שיעבור".

על מינוי גיסתו ובת דודתו לארגון קק"ל (שהתנגד בעבר בחריפות לארגון בעבר), אמר ביובש: "כל המינויים אושרו משפטית".

לפיד נשאל על ידי כתב 'כיכר השבת' רפאל כהן: שלום שר החוץ, אתה מחקת מחשבונותיך את התואר ראש הממשלה החליפי והצהרת שהיית מוותר עליו אם היה אפשר. אם כך, למה נטלת חלק במסיבת העיתונאים במוצאי שבת? זה לא מעמד של ראש הממשלה ושר האוצר בלבד, אם בכלל יש בו צורך?

לפיד השיב ואמר: "יש עתיד היא המפלגה הגדולה בקואליציה. התקציב הזה לא היה עובר בלי פעילות יש עתיד והתהליך שהעברנו. לפיכך נכחתי במסיבת העיתונאים".

לאחר מכן נשאל על ידי כתב 'כיכר השבת', ישי כהן, האם הוא בעד כניסת המפלגות החרדיות לקואליציה, לאור התנגדותו החריפה של ליברמן?

לפיד השיב: "ליברמן אמר שהוא מתנגד להכנסת המפלגות החרדיות, אני אמרתי שאני בעד במסגרת קווי היסוד. אם זה יהיה רלוונטי, נדון בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר