"הכפישה 2 מיליון"

נתניהו מגיב לסערת סילמן: "תוכיחי או שתתנצלי"

ראש האופוזיציה נתניהו תקף בחזרה את לפיד; "פינטו קראה לעמיחי שיקלי וירוס, ככה קראו לעם היהודי בשנות ה-30", אמר והתייחס גם לסערה שחוללה ח"כ עידית סילמן (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו, היום (צילום: ערוץ כנסת)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, היה אחרון הנואמים היום (שני) בישיבות הסיעות בכנסת. בדבריו, תקף בחריפות את ראשי הממשלה בנט ולפיד, וכן את ח"כ עידית סילמן, ממנה דרש שתוכיח שהותקפה או שתתנצל.

נתניהו השיב לדברי לפיד על "השיח המסוכן" ואמר: "אנחנו רגילים לשמוע את הטפות המוסר הצבועות על 'שיח מכבד' שבאות מהשמאל. הם לא הטיפו כמובן לשיח מכבד כשהם תמכו בהפגנות הדגלים השחורים, כשביזו את סמלי המדינה, כשהסיתו לרצח של ראש ממשלה ובני משפחתו, כשהסיתו לרצח עם גיליוטינות וחבלי תלייה. לא שמעתי מילה על שיח מכבד. ואתם יודעים למה? יש עיקרון - התבטאויות מימין הם תמיד הסתה והתבטאויות משמאל הן תמיד דמוקרטיה וחופש הביטוי".

בדבריו, התייחס נתניהו לאמירה החמורה של ח"כ שירלי פינטו - "וירוס" על ח"כ עמיחי שקילי ואמר: "חברת כנסת מימינה קראה לעמיחי שיקלי וירוס, ככה קראו לעם היהודי בשנות ה-30. תארו לעצמכם איזו מהומה הייתה פורצת אם זה היה מימין - אבל בנט לא פוצה פה, זה שפל לא ייאמן שהם הגיעו אליו.

"ראש הממשלה בנט, שכל הזמן מטיף לשיח מכבד, הוא לא פוצה פה ואפילו שלח ח"כ מסיעתו לתמוך באמירה המקוממת הזאת. זה שפל לא יאומן שהם הגיעו אליו. אבל אם כבר מדברים על ח"כ שיקלי בהקשר של וירוס, חבל שהוא לא מדבק".

מי שהגיע לשמוע את דבריו של נתניהו, הוא חבר הכנסת עמיחי שיקלי - שימינה רוצים להכריז עליו כפורש. נתניהו אמר בפניו: "עמיחי שיקלי הוא הח"כ היחיד בימינה שנותר נאמן להתחייבויות של המפלגה לבוחריה. ח״כ שיקלי הוא היחיד שנשאר ימני בימינה. הרי בנט התחייב במערכת הבחירות שלא ישב עם מרצ, שלא ישב עם רע״מ, לא יהיה רה״מ עם מתחת ל10 מנדטים ולא יתן ללפיד להיות ראש ממשלה. הוא הפר את כל ההבטחות וכל ימינה פרשו מהימין, חוץ משיקלי".

בשלב זה עבר נתניהו להתייחס לטענות שלא הוכחו - של ח"כ עידית סילמן על כך שהיא הותקפה: "אתמול קיבלנו עוד הוכחה, אם מישהו היה זקוק לכך, שימינה זה שמאלה. במשך שנים אנחנו נאבקים נגד עלילות שקריות שנועדו להכתים מחנה שלם. נגד ההסתה הבלתי פוסקת להפוך את כולנו, מצביעי הימין, ״לעדר אלים, נחות, מסית, בבונים, בוטים״, מה לא. והנה מגיעה יו״ר הקואליציה ומספרת סיפור שייתכן מאוד שלא היה ולא נברא במטרה להכפיש ציבור שלם. אז תתכבד גברת סילמן ותספק הוכחות לאירוע שאותו היא תיארה, או שתתנצל מייד בפני 2 מיליון אזרחי ישראל מהמחנה הלאומי שאותם הכפישה".

"אני מבטיח לה ולעם ישראל דבר אחד - אנחנו נמשיך לחפש כל דרך להפיל את הממשלה הרעה הזאת בהקדם ולהחזיר ממשלת ימין אמיתית שעוסקת בויכוח נוקב, אמיתי, מכבד - ושמעל הכל מכבד את ערכי הנצח של עם ישראל. זה אנחנו וזה לא הם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר