בניגוד לדברי בנט

בקואליציה מודים: אי אפשר לצרף את החרדים

במשך חודשים טען ראש הממשלה, נפתלי בנט, כי הוא מזמין את הסיעות החרדיות להצטרף לממשלה אך הן אלו שבחרו להחרים אותה • כעת, גם בקואליציה מודים שהחרדים מוחרמים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

פעם אחר פעם ראש הממשלה, נפתלי בנט, פנה ישירות לציבור החרדי וטען: הסיעות החרדיות מוזמנות לקואליציה, איש לא מחרים אתכם, הנציגים שלכם בחרו להחרים את הממשלה. מנגד, בסיעות החרדיות טענו כי בלי קשר לעובדה שאין להם רצון להצטרף לקואליציה הכוללת גזירות כלכליות ורוחניות, איש בממשלה לא פנה אליהם להצטרף, שכן שר האוצר אביגדור ליברמן הטיל וטו על כניסת החרדים לממשלה.

אך בימים האחרונים, לאחר שבועות של הכחשה, גם בכירי הקואליציה מודים שלא ניתן לצרף את הסיעות החרדיות לממשלה, בשל החרם והוטו שהטיל אביגדור ליברמן.

"למישהו היה ספק? מה זה כל המשחק הזה", התבטא בשבוע שעבר שר בכיר בממשלה: "אם תשאל את נפתלי, הוא מעדיף את החרדים על פני ליברמן, אבל זה לא בידיים שלו, הוא לא בעל השפעה על זהות הממשלה, זהות הממשלה נקבעת על ידי לפיד וליברמן. לפיד רוצה את החרדים אבל לא רוצה לפתוח חזית עם ליברמן".

אתמול (שני), בישיבת סיעת 'יש עתיד', רה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, כבר הודה שאכן לא ניתן לצרף את החרדים לממשלה.

לשאלת 'כיכר השבת', הגיב לפיד: "איווט ליברמן אמר לא פעם שהוא מתנגד להכנסת המפלגות החרדיות, אני אמרתי לא פעם שאני בעד - כל עוד שיקבלו את קווי היסוד. אם זה יהיה רלוונטי אנחנו נדון בזה, כרגע זה לא רלוונטי. לא יצורפו מפלגות חדשות ללא הסכמה של כלל המרכיבים בקואליציה".

גורם בסיעות החרדיות הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "ברור שאין לנו מה לעשות בממשלה הנוכחית, אבל סוף סוף הוסרה המסכה. בנט שיקר ושיקר, זה לא מפתיע, אבל שוב הציבור רואה עד כמה ראש הממשלה שקרן. בלי בושה הוא האשים אותנו בחרם וטען שהוא רוצה לצרף את החרדים, לפיד חשף את האמת: ליברמן מחרים, ליברמן בעל הבית".

כזכור, מסקר 'כיכר השבת' ומכון 'נתוני אמת' שפורסם אמש ב'כיכר השבת', עולה כי 97% מהציבור החרדי חושבים כי הממשלה הנוכחית פוגעת במגזר החרדי. 85% חושבים שהממשלה פוגעת באורח החיים החרדי. 84% חושבים שהממשלה פוגעת בחינוך החרדי.

עוד עולה מהסקר כי 73% חושבים שהסיעות החרדיות לא צריכות להיכנס לממשלת בנט-לפיד, 72.9% חושבים שהסיעות החרדיות צדקו בהליכה עם נתניהו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר