"מדוע לא לחכות שנה"

גזירת המעונות: בג"צ הוציאו צו על תנאי

בית משפט העליון גן היום בעתירות שהוגשו לבג"צ • בסיומו של הדיון, שופטי בג"צ הוציאו צו על תנאי והורו למדינה להשיב מדוע החלטת שר האוצר לא תיכנס לתוקף בשנה הבאה (ארץ)

השופטים בדיון בבג"צ, היום (צילום: לע"מ)

בית משפט העליון ערך היום (רביעי) דיון בשתי עתירות שהוגשו לבג"צ, נגד גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן, המבטלת את סבסוד מעונות היום והמשפחתונים לילדי האברכים. "כיכר השבת" העביר את הדיון בשידור חי.

בסיומו של הדיון, שופטי בג"צ הוציאו צו על תנאי והורו למדינה להשיב מדוע החלטת שר האוצר לא תיכנס לתוקף בשנה הבאה.

ארגון 'אמת ליעקב' בירך על החלטת בג"ץ בעתירה שהגיש נגד ביטול המימון למעונות היום, לדרוש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את החלת הקריטריונים רק החל מהשנה הבאה.

עו"ד זלמן בלאק שייצג את הארגון בעתירה הגיב: "כצפוי בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו".

הדיון נערך בפני הרכב השופטים: אב"ד השופט עוזי פוגלמן, השופט עופר גרוסקופף והשופט אלכס שטיין.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', באמצע חודש אלול הוגשה עתירה לבג"ץ לאחר שהממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה חתם על ביטול סבסוד מעונות היום לילדים החרדים.

אברכים עמלים בתורה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

את העתירה הגישו עורכי הדין אוריאל שטרן, שמואל מקלב ויונתן פלדמן (בג"ץ5872/21 לאה זילבר נ. שר האוצר) למתן צו על תנאי וצו ביניים, וזאת מטעמם של לאה ואלחנן זילבר, גולדמן מעונות בע"מ ומרגלות הגלבוע בע"מ, בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית.

בין היתר ציינו עורכי הדין בעתירתם את האפליה בין לומדי לימודים תורניים, כגון לימודי דיינות ורבנות, ללומדי מקצועות אקדמיים - להם אין ביקוש בשוק העבודה. בנוסף, הם עומדים בעתירתם על חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

לאחר דחיות רבות, השיבה המדינה לעתירה וכתבה כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט כי "שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה נשוא העתירות, בכפוף לקביעת תנאים מסוימים להבטחת קיום התכלית התעסוקתית".

עוד הוסיפה המדינה וכתבה כי "נוסחם הסופי של אותם תנאים טרם אושר וכי המדינה תגיש את הנוסח הסופי במועד הדיון".

במענה לתשובה, מסרו באי כח העותרים עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן כי "אנו עדים לכך שהמדינה הודתה, הלכה למעשה, בכך שנפלו פגמים של ממש בהחלטה המקורית של שר האוצר, וכעת היא מנסה לתקן את הנחוץ תיקון ולכלול את הלומדים לרבנות ודיינות כזכאים לסבסוד 'בתנאים מסויימים', אך טרם פירסמה את אותם תנאים. מבעד לכך, אנו סבורים שנפלו פגמים נוספים בקבלת ההחלטה, אשר עשויים להביא לבטלות ההחלטה, עליהם נרחיב במהלך הדיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר