פעם שניה | "בדיחה"

הקואליציה שוב העתיקה חוק מהאופוזיציה?

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק דמי האבטלה לעצמאים, והוצת מאבק הקואליציה והאופוזיציה, בה טוענים שהחוק הועתק מהחוק שהופל בחודש שעבר. מרגי: "תקנון הכנסת הפך לבדיחה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אביר קארה עם בנט, במליאה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאים, בעקבותיה יוקם ענף ביטוח נפרד לתשלום דמי אבטלה לעצמאים, שישולמו להם במצבים של חדילת פעילות מוחלטת או בהתקיים תנאים שיקבעו בתקנות, ולחייב עצמאים בתשלום דמי ביטוח אבטלה בשיעורים שייקבעו בתקנות.

הצעת חוק זו, שזוכה לתמיכה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה, לוותה - שוב - בניסיון הקואליציה לנצח בכל אירוע, ושוב עלה החשד כי חבר קואליציה "העתיק" חוק של חבר אופוזיציה, כדי להראות יעילות.

הפעם הקודמת בה זה עלה הייתה כאשר יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, לכאורה העתיקה את החוק של ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, באשר לאחריות קופות החולים בבריאות הנפש.

הפעם אביר קארה היה זה שהביא את החוק, לאחר שהקואליציה הפילה לפני חודש חוק כמעט זהה, יש שיאמרו אף זהה לחלוטין מבחינת תוכנו.

ע"פ לשכת אביר קארה ישנם הבדלים בין הצעת החוק שנפלה לפני כחודש לזו שאושרה היום, ובעיקרם שני סעיפים: הראשון - מותיר לעצמאים את זכות הבחירה, ואלו שבהם שלא ירצו לשלם לביטוח לא יחויבו בכך, בעוד החוק הקודם היה אמור לגוף על כולם. השני - 1% מ-13% שהעצמאים יעבירו לביטוח עבור דמי האבטלה יוקצה למקומות שהעצמאי ירצה בהן, כגון השקעות.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יעקב מרגי מש"ס, תקף: "לא ייתכן שתקנון הכנסת הופך לבדיחה. הצעת חוק פרטית שנפלה לא תועלה אלא לאחר חצי שנה. מה שהבאתם זה הצעת חוק זהה של ⁦‪משה גפני‬⁩ וינון אזולאי שנפלה באוקטובר".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר במליאה‬⁩: "למה הדבר דומה? יש ילד בן 12 שעבר דירה לעיר אחרת, בתוך שנה עשו לו בר מצווה, הוא אמר 'איזה יופי, אני גרתי קודם במקום ששם לא עושים בר מצווה, הגעתי לעיר הזאת, ותוך שנה אני בר מצווה'. קצת צניעות מהח"כים החדשים בקואליציה".

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת תקף גם הוא: "אין כמעט חבר כנסת שעקרונית התנגד לתשלום דמי אבטלה לעצמאים, אבל כשהבאנו את החוק הזה לפני זה שבועיים כל הקואליציה התגייסה כדי להפילו. פתאום היום יש תמיכה לאותה הצעה מועתקת, קוראים לזה קופי פייסט, העתק הדבק. יש לזה שם: קרדיטומניה, בקואליציה מבינים באיזו שפה זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר