מעקב צעדים

פרצת אבטחה חמורה בדפדפן 'גוגל כרום', כך תדלגו עליה

פרצת אבטחה חמורה שהתגלתה בדפדפן 'גוגל כרום' לניידים מעוררת סערה, הפרצה מאפשרת לעקוב אחרי כל צעדיהם של המשתמשים • כך תסתמו את הפרצה צעד אחרי צעד (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
גוגל כרום (צילום: שטארסטוק)

פרצת אבטחה חמורה שהתגלתה לאחרונה בדפדפן 'גוגל כרום' לניידים, מעוררת סערה. הפרצה מאפשרת לעקוב אחרי צעדיהם של המשתמשים, כל אתר אליו נכנסים המשתמשים יכול לעקוב אחר כל תנועה שלהם, זאת בעקבות כשל אבטחתי חמור.

הפרצה קיימת רק בסמארטפונים המריצים את תוכנת ההפעלה 'אנדרואיד', במערכת ההפעלה המקבילה - IOS של חברת 'אפל' הפרצה סגורה כיוון שאפל נותנת דגש גדול יותר לפרטיות ואבטחה.

את הפרצה חשף חוקר האבטחה טומי מיסק, לטענתו החברה שבראשותו הצליחה לשתול מד צעדים בתוך האפליקציה ולמדוד את צעדי המשתמש, מיסק טוען כי הפרצה קיימת גם בעת פתיחת הדפדפן בצורה אנונימית - דבר החמור שבעתיים.

חברת 'גוגל' מסרה בתגובה כי היא "לוקחת ברצינות רבה את הפרטיות ואת אבטחת המידע של המשתמשים וכי היא מגבילה את הגישה שיש למקורות חיצוניים לרכיבים הפנימיים של הסמארטפון".

כך תסגרו את הפרצה בקלות יחסית; פתחו את אפליקציית הדפדפן, היכנסו אל ההגדרות ופתחו את הגדרת 'הגדרות לאתרים' שם מופיעים כל ההרשאות שנתתם לאתרים השונים, כנסו להרשאת 'חיישני התנועה' ושם לחצו על חסימתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר