המחלוקת הבאה בקואליציה?

זאב אלקין בשיחות סגורות נגד מתווה הכותל

שר השיכון מ'תקווה חדשה' התנגד גם בממשלת נתניהו למתווה שייתן דריסת רגל לרפורמים, וקורא להסדרת המצב באמצעות הממשלה או הסוכנות היהודית גם כעת (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: shutterstock)

ממשלת בנט-לפיד מתקרבת לעבר פגיעה נוספת ביחסי הדת והמדינה בארץ ישראל, אך ישנם שמנסים לבלום, בדרכים מסוימות: אחרי ששר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התפוצות נחמן שי הודיעו שיפעלו לקידום מתווה הכותל כפי שאושר בממשלת נתניהו בעבר, שר השיכון זאב אלקין מבהיר הבוקר (שני) בשיחה סגורה כי יתנגד למתווה, כפי שהתנגד בעבר.

לדבריו, מצב בו הכותל לא מסודר ע"י גוף רשמי עלול לעורר בעיות. "אין לי בעיה עם 'כותל התפוצות'", אמר, "אבל בתנאי שמנהליו הם הממשלה והסוכנות היהודית. אם הסוכנות רוצה רפורמים אז שתבחר בהם, אבל כנציגיה הרשמיים. אם לא כך, גם חסידות כמו בעלזא או החרדים הליטאים ירצו מקום נפרד".

בערב שבת פרסם ראש הממשלה נפתלי בנט רשומה בחשבון הפייסבוק שלו, בה תקף - בלי להזכיר את שמו - את יו"ר ש"ס אריה דרעי, על הסקרים שביצע בניסיון למנוע את אישור מתווה הכותל.

בש"ס הגיבו על הדברים: "אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום 'דיאלוג'. ⁦‪הכותל‬⁩ הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למו"מ. בנט, עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר