ישנו את התקנה?

"עוף החוצה"; הדיון על החד פעמי יצא משליטה

חברי כנסת חרדים העלו תהיות על החלטת שר האוצר להעלות את המס על החד פעמי; השרה להגנת הסביבה אמרה שבעתיד השימוש ייאסר לחלוטין, ויו"ר ועדת הכספים איבד שליטה • הדיון על המס החד פעמי הגיע לטונים צורמים • צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

ועדת הכספים של הכנסת כונסה הבוקר (שני) לדון בהחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן להעלות את המס על כלים חד-פעמיים, גזירה שלדעת בכירים במשרד האוצר כוונה נגד החברה החרדית, שמשתמשת בכלים הללו בתדירות גבוהה, בשל גודל המשפחות.

בפתח הדיון אמרה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג כי העלאת המס הינה חצי מהדרך, ובעתיד המוצרים עתידים להיות אסורים לחלוטין: "באיחוד האירופי בחרו לאסור לחלוטין את השימוש בסוגים רבים של פלסטיק חד פעמי, רוב הסיכויים שגם מדינת ישראל תגיע לשם, אבל בשלב הזה לא בחרנו לאסור. אימוץ הגישה האירופית תביא להפחתה גדולה יותר מהטלת המס, למרות זאת בחרנו בשלב זה בדרך המיסוי, כי אנחנו קשובים למאפייני הביקוש הישראלי".

במהלך הדיון, חברי כנסת חרדים הביעו את התנגדותם למהלך בדרכים שונות: חבר הכנסת יעקב אשר הביא מוצרי פלסטיק רב-פעמיים הכלולים במס, כדוגמה לכך שההליך היה לא מסודר; חבר הכנסת אורי מקלב תהה מדוע לא הייתה מטרה לעודד את הציבור בעזרת הטבות; וחבר הכנסת ינון אזולאי טען שהפגיעה בעסקים תהיה אנושה.

לאחר כשעה וחצי, הדיון יצא משליטה במידת מה. יו"ר הוועדה אלכס קושניר החליט להוציא את ח"כ יעקב אשר מהדיון בצעקות. היה זה לאחר שאשר דרש מקושניר "לגלות עצמאות" ולעצור את תהליך העלאת המס, וזכה לתגובה שאיננה סבירה: "עוף החוצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר