טור דעה

היי בנט, הנה הטיפ שיעזור לך לשרוד // חנני ברייטקופף

נכון, הפרשנים הבכירים של ישראל, לא מפסיקים לדבר בשבחך וכמה אתה תותח וגדול ומצליח ומנהיג, הכל טוב ויפה, אבל בעוד יותר משנה תצטרך לפנות את הכסא, ואז מה?! (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)

בימי הקמת ממשלת בנט-לפיד, כתבתי טור על כך שאתה, נפתלי בנט, תיזכר רק כשקרן הנצחי ולא כראש ממשלת ישראל.

אמנם צמד המילים "ראש הממשלה בנט", נשמע כבר יותר סביר לאוזן הישראלית הממוצעת. לא הזוי לשמוע שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, הילדותי עם החיוך הממזרי מרעננה, נהפך ביום בהיר לראש ממשלת ישראל - וזאת אחרי שלא עבר את אחוז החסימה כאשר הוא רץ והזיע בכל הארץ, בניסיון למצוא לו קולות אבודים, אך עדיין אני חושב שמבחינה היסטורית אם לא תתעשת - תיזכר לא רק כשקרן נצחי, אלא כראש הממשלה הכושל ביותר (אפילו יותר משני ה"אהודים" - שנהפכו לאחרונה ל"מעריצים" שלך).

ואני אסביר למה. אתה, בנט ההייטק-יסט, הצלחת. עשית את הלא-ייאמן ואתה יציב על הכיסא - אמנם בלי תמיכה של אף אחד, על גבול אחוז החסימה ועם מפלגה של אנשים הזויים, שכל יום עושים פאדיחה איומה אחרת - וגם בלי יכולת להחליט על כלום, אבל מה זה משנה, הגשמת את החלום שלך, אתה ראש ממשלה, גם אם בדרך רמסת כל עיקרון אפשרי שהיה לך אי-פעם.

אבל לאיפה אנחנו מתקדמים?!

נכון, הפרשנים הבכירים של ישראל, כמו יוסי ורטר, נחום ברנע, עמית סגל, אטילה שומפלבי ובן כספית, לא מפסיקים לדבר בשבחך וכמה אתה תותח וגדול ומצליח ומנהיג, אולפני הטלוויזיה שהיו עוינים לך בעבר ורק נהנו ללעוג לך, נהפכו לבית החם שלך, אתה מקבל שם אהדה שבחיים איש ימין אמיתי לא היה מקבל (אני מסתמך רק על דברים שאמרת בעבר), הכל טוב ויפה, אבל בעוד יותר משנה תצטרך לפנות את הכיסא ליאיר לפיד ואז מה?!

גם אם נניח שאתה סבבה עם העברת השליטה ללפיד, ואתה אח על מלא בממשלת "האיחוי והריפוי" שנוצרה, עד שאתה מוכן להקריב את עתידך הפוליטי עבור כך. עדיין, השאלה העומדת בחלל החדר היא, לאן אתה מוביל היום? אתה מוביל איזו אידאולוגיה מלבד חסימת ביקורת של חבריך לשעבר ברשתות החברתיות? האם יש לך באמת כוח או השפעה על פיפס ממה שקורה בממשלה שאתה עומד בראשה?!

אני שואל אותך באמת ובתמים, אין ספק שגלי האהבה שאתה מקבל עכשיו מאנשים שלא חלמת בעבר שירקו לכיוונך – זה אירוע מכונן ומרגש בשבילך, זה חלק מלהיות בן-אנוש, וזו זכותך. אך בינינו, אף אחד לא שומע, אתה חושב שבאמת אתם אנשים התחילו להעריך אותך? אתה באמת קונה את זה? הרי אתה פוליטיקאי "לא פרייאר", אתה חושב שיבוא יום שוורדה מרחוב איינשטיין בתל אביב תצביע לך? תבחר בך? כולנו יודעים שזו בדיחה לא מצחיקה, וגם עם סוללת היועצים שלך אומרים לך כך - אל תאמין להם כי ספק אם הם מאמינים לעצמם. להם, יש אינטרס שתמשיך להיות עכשיו ראש ממשלה, הם מבינים טוב ממך מה יהיה ביום שאחרי - ולכן הם לא יוותרו על שום יום בו תהיה ראש ממשלה.

שמענו גם את כל הפרשנים ששמחים שמצאו אידיוט שימושי כמוך, מספרים ב"ידענות" שאיילת שקד נאמנה לך ולעולם לא תבגוד בך ויש ביניכם קשר מיוחד, מלבד כל החברים התימהוניים ב'ימינה', שקד יודעת מתמטיקה ברמה גבוהה, והיא עושה את כל החישובים הפוליטיים הקרים שלה, אך לא בטוח שהיא מכלילה אותך בהם, כבר ראינו איך היא השליכה אותך אחר כבוד מכס ראשות המפלגה, אחרי שלא עברתם את אחוז החסימה. אז גם לה אתה לא צריך להאמין.

מכיוון שאתה איש שמעורה ברשתות החברתיות ואני מקווה שתקרא את הטור הזה, אין לי רק תלונות ואני לא מנסה להביך אותך, יש לי אפילו פתרון לפלונטר הפוליטי בו אתה נמצא.

אתה כנראה חושב בליבך: "מה רע, אני כמו אריאל שרון המנוח, גם אותו איתרגו מכל כיוון אפשרי וביום פקודה, מה לעשות האתרוג עבד – והוא שיחק אותה". תרשה לי לגלות לך - שיש הבדל ענק בינך לבין שרון, ואסביר לך את זה בשפה פשוטה, או כמו שאמר מיודענו – "דברים שרואים מכאן לא רואים משם". שרון, הגיע עם תמיכה מאסיבית של אלפי אנשים שהלכו אחריו עשרות שנים, היתה לו מפלגה שהוא הוביל, שהוא הביא לה יבול נאה של מנדטים, וכן, היה לו את מה שאין לך - אנשים שאהבו אותו ונתנו לו עצות טובות ומועילות.

די, עשית את שלך, השתלחת במצביעי הימין, בגדת בכל דבר אפשרי וכעת אתה ישוב על כס ראש הממשלה – "חשוף בצריח", "מנהיג", אתה באמת לבד, אין לך אף אחד מסביבך שבאמת תומך בך, אוהב אותך או מאמין בך. מאחורי הגב, גם השותפים הכי מהודקים שלך - מלגלגים, לועגים.

בפניך, אופציה אחת ויחידה כדי להציל את עצמך - תחזור למקורות שלך על מלא. הרי התקשורת מגוייסת למען הממשלה הזו, לא משנה מה תעשה - היא תעשה הכל כדי לשמור על הממשלה. אוי, הפחד מביבי שאתה כל-כך מחקה.

במקום לשקוע בנקמות ובמרירות כמו חברך גדעון סער, תאזור מותניים ותצא לדרך חדשה, תחזור לשורשים המקוריים שלך, לסנדלי השורש, ותתחיל לעשות למען מה שהאמנת באמת ובתמים בעבר. אתה יודע מה, גם במחיר שהממשלה תיפול, זה הרי הסיכוי היחיד להישרדותך הפוליטית.

שמחתי לעזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר