החוק להגבלת כהונה

נתניהו: "חוק איראני-רוסי"; סער: 'דברי הבל; הוא הציע זאת'

החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה עמד במרכז ההצהרות הפוליטיות • ראש האופוזיציה תקף: "זהו חוק איראני-סורי שנעשה כי בנט וסער מתרסקים" • השר סער הגיב ואמר כי הוא "חי בסרט" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סער ונתניהו בכנסת, היום (צילום: ערוץ כנסת)

המערכת הפוליטית מניעה את כנס החורף, בימים שלאחר אישור התקציב: חוק ראשון מרכזי מתחיל להיות מקודם בכנסת, והוא החוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, שמקדם שר המשפטים גדעון סער.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהן טען שהחוק מקודם בגלל צלילת ימינה ותקווה חדשה בסקרים, ותקף: "קורה משהו מוזר בציבוריות הישראלית. הממשלה הנוכחית יורדת בסקרים והאופוזיציה עולה בסקרים. הליכוד עולה, בנט וגדעון מתרסקים. אז מה עושים? הם מנסים להעביר חוק איראני שאמור בעצם להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות. זה לא רק חוק איראני זה גם חוק סורי.

דברי יו"ר האופוזיציה נתניהו (צילום: ערוץ כנסת)

"אבל יש בעיה להעביר חוק איראני כי מה שמסכן אותם זה שרצון הציבור יבוא לידי ביטוי. החוק הזה בוטה מדיי אז הם מתחילים בחוק מקדים, חוק הגבלת כהונה שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. בגרמניה ובקנדה, הקנאצלרית מרקל והקאנצלר קוהל כיהנו שנים, אבא של טרודו כיהן שנים בקנדה, אף אחד לא חשב להגיד שיש בעיה בדמוקרטיות המופתיות של גרמניה וקנדה. בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג אותו זה הציבור ולא חוק שרירותי שיעביר את הכוח לפקידים או פוליטיקאים"

לדבריו, "את החוק האיראני לא יעבירו ישר. איימן עודה יגיש את זה, זה לא הם, ואז יקדמו את החוק. תרגיל שקוף".

הגיב לדברים יו"ר 'תקווה חדשה' השר גדעון סער שאמר בישיבת סיעתו כי נתניהו עצמו תמך בחוק, ולא רק בעבר - אלא גם בחודשים האחרונים: "יש כאלו שבתחילת הכהונה שלהם היו החסידים הגדולים של הגבלת כהונה, היום זה פתאום לא דמוקרטי. נתניהו הבטיח לי להיות ראשון ברוטציה, והציע מיוזמתו הגבלת כהונה, והסכים לחוקק זאת למפרע, כך שיוכל לכהן רק כשלוש שנים. כנראה שאז זה היה דמוקרטי, והיום לא".

דברי השר גדעון סער (צילום: ערוץ כנסת)

קדם לו, יו"ר 'יש עתיד', שר החוץ יאיר לפיד שאמר כי "אתמול העברנו בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת קדנציות לראש הממשלה. הבטחנו וקיימנו. יש עתיד נלחמת על החוק הזה מיום הקמתה. בשביל זה הקמנו ממשלה. בשביל לעשות את כל הדברים שהבטחנו לאזרחי ישראל. זה לא סוף התהליך, יש עוד דרך לעשות, אבל אם רוצים לשנות את המדינה – זו הדרך. להקים ממשלה, להעביר תקציב, ואז ללכת ולהתחיל לקיים את ההבטחות אחת אחת.

"את החוק הזה אנחנו מעבירים יחד עם שר המשפטים, גדעון סער, שהוביל מהלך חכם ומדוייק. עבודה משותפת, בדיאלוג הדוק. כמו שאת התקציב העברנו עם השר ליברמן, ואת השוויון בנטל נעביר עם השר גנץ. יש גם יתרון במבנה המורכב של הממשלה הזו. הוא מכריח אותנו לדבר. לשתף פעולה עם אנשים שונים מאתנו. זה מה שהמרכז הישראלי תמיד אמר: בואו נתרכז במטרות המשותפות שלנו, לא במה שמפריד ומפלג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר