חשיפת 'כיכר'

ח"כ אבוטובול לעמוס צייאדה: הפסק את אפליית האברכים

בעקבות חשיפת 'כיכר השבת', על אפליית אברכים ע"י משרד החינוך, ח"כ משה אבוטבול, פנה לראש האגף עמוס צייאדה וכתב: "כל אפליה מסוג זה, מהווה פגיעה בזכויות היסוד של אברכים" (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אברך כולל "לומד מרחוק" בתקופת הקורונה (צילום: ארכיון 'כיכר')

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס, כתב אמש (שני) מכתב למנהל אגף בכיר מוסדות תורניים עמוס צייאדה, בעקבות הכתבה ב'כיכר השבת', על אפליית אברכי הכוללים.

כזכור, אתמול נחשף ב'כיכר השבת', כי בשונה מאוניברסיטאות, אברך שאין לו תו ירוק לא יכול ללמוד מרחוק, ולטענת ראשי הכוללים, בעקבות כך במשרד החינוך החלו לתגבר את הביקורות, בניסיון לפסול את הכוללים מקבלת תקציב.

חבר הכנסת אבוטובול פנה לצייאדה וכתב לו: "הנדון: הפעלת לימודים מרחוק בכולל אברכים. מכובדי, באתר 'כיכר השבת' פורסמה כתבה ובה תיעוד של תקנות הקורונה בלימודים בכוללים. על פי התקנות שפורסמו, כולל אברכים יכול להפעיל לימודים של מעבר ל-50 לומדים במקום אחד, רק על פי כללי התו הירוק".

"בתקנות", הוסיף אבוטובול במכתב, "לא נאמר דבר לגבי לימודים מרחוק בכוללים, זאת למרות שבתקנות המופיעות באתר רמזור וגם בתקנות שנשלחו עבור האוניברסיטאות, נאמר: "המוסדות יאפשרו לימודים מרחוק לאלו שאין ברשותם תו ירוק". כמו כן בתקנות שהפיץ משרדכם נכתב בתקנה 9א (ב) (6) כי האפשרות להפעיל מוסד תורני על תיכוני עם תו ירוק, הוא רק בכפוף לזה שמנהל יאפשר לימודים מרחוק לתלמידים שאינם בעלי אישור תו ירוק".

"בתגובה שהעביר משרדכם לאתר 'כיכר השבת'", כתב אבוטבול, "נכתב כך: "המשרד דוחה את הטענות בדבר אפליה. בניגוד לטענות העולות בכתבה, אין כל כוונה לחייב את האברכים ללמוד אך ורק בכולל: אם המוסד התורני או הכולל מעוניין לקיים למידה מרחוק, עליו להגיש בקשה מסודרת לתוכנית למידה מיוחדת, ובמידה שהתוכנית תאושר - התלמידים בתוכנית יחשבו תלמידי המוסד, הזכאים לתמיכה. כמו כן, הבקרה שמבצע המשרד היא בקרה שגרתית, בדיוק כפי שנעשה בשנים הקודמות". תגובה זו, מכילה לצערי אפליה ברורה כנגד כוללי אברכים. כאשר בעוד האוניברסיטאות אינן נדרשות לאישור מיוחד להפעיל תכנית לימודים מרחוק, הכוללים נדרשים לעשות זאת. יתרה מכך, משרד החינוך לא פירט לא בהודעתו ולא בהודעות שהעביר לראשי הכוללים, מהם התנאים הנדרשים להפעלת מערכת למידה מרחוק".

לסיום, כתב אבוטבול: "אני מבקש ממך, להפעיל את סמכותך ולהורות על ביטול האפליה ולאפשר לכוללים מסלול של למידה מרחוק בדיוק כפי שהדבר פועל באוניברסיטאות. כל אפליה מסוג זה, מהווה פגיעה בזכויות היסוד של תלמידי הכוללים לשיווין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר