בדרך לעולם וירטואלי

הפיתוח הבא של 'מטא': כפפות מדמות מציאות

המרוץ של 'מטא' - עד לא מכבר 'פייסבוק' - בדרך לעולם הוירטואלי נמשך • בחברה הציגו כפפות שידמו תחושה אצל מי שיעטה אותם כאילו אוחזים ותופסים עצמים באמת (טכנולוגיה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
כפפה מדמה מציאות (צילום: מטא)

הפיתוח הבא של חברת 'מטא': חברת מטא, הגרסא החדשה של חברת 'פייסבוק', ממשיכה להציג פיתוחים חדשניים ולשים את המיקוד על עולם המטאוורס.

כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה חברת פייסבוק על החלפת שמה ל'מטא'. באותו אירוע הכריזה על חזונה השאפתני - עולם המטאוורס, עולם אליו יוכלו המשתמשים להיכנס בעזרת משקפי מציאות מדומה ולחוות מציאות אחרת.

כעת מטא מודיעה על שלב נוסף בדרך להפיכת המטאווורס למציאותי. מטא הודיעה כי בכוונתה להשיק כפפות ייחודיות שידמו תחושה אמיתית אצל המשתמשים, כך יוכלו המשתמשים 'לתפוס' ו'לאחוז' עצמים בעולם הוירטואלי.

פיתוח הכפפות הוא הליך מורכב. במטא השיקו אב טיפוס ראשוני של הכפפה. האב טיפוס מדמה תחושה באמצעות מנועי רטט זעירים שישבו על הכפפה בכדי לדמות כמה שניתן את התחושה האמיתית, במטא מסבירים כי אמנם אי אפשר לשחזר את התחושות הקיימות בעולם האמיתי אך פיתוח הכפפה נעשה באמצעות אמצעים מגוונים על מנת לדמות עד כמה שניתן את התחושה, כך שיחד עם עולם המטאוורס שנשקף, המוח יפרש את התחושות כאמיתיות לחלוטין.

בכדי למנוע התחממות יתר של הכפפה, מה שעלול לפגוע בחווית המשתמש, במטא מתכוונים להרכיב כיסי אוויר זעירים שיגדלו ויקטנו בהתאם.

פיתוח הכפפה עתיד להיתקל בעוד קשיים רבים כשבמטא יצטרכו לפתח טכנולוגיות שיאפשרו לכפפה לזהות את מיקומה המדוייק על היד ועוד, גם ייצור הכפפה והחומרים ממנה תורכב מהווים בעיה כשבמטא מודעים לכך שאם עלות הייצור תהיה יקרה מדי לא תהיה למוצר היתכנות כלכלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר