מהלך חד צדדי

בלי הסכמות: הוועדה הוקמה, מרגי התפטר

ח"כ מיקי לוי התייאש מהמו"מ עם הליכוד והימין באופוזיציה, והחליט על הקמת הוועדה גם ללא הסכמתם, עם שני חברים מטעמם, גילה גמליאל ויעקב מרגי, שצפויים להתפטר (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חבר הכנסת יעקב מרגי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע הערב (רביעי) על הקמת ועדת האתיקה של הכנסת, שתבחן את התנהלות 120 הנבחרים ואת התנהלותם מול גורמים בחוץ, כגון באשר למתנות. ע"פ ההודעה, יו"ר הוועדה יהיה יוראי להב-הרצנו מיש עתיד, ואיתו יהיו גילה גמליאל מהליכוד, יעקב מרגי מש"ס, צביקה האוזר מתקווה חדשה ושני ממלאי מקום - שרון רופא-אופיר מישראל ביתנו, ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת.

אלא שהודעה זו מסתירה בחובה מאבקים גדולים בין הקואליציה לאופוזיציה, שהתנהלו ביתר שאת בימים האחרונים. יו"ר הכנסת לוי ניהל שיחות עם בכירים באופוזיציה, בהם יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה משה גפני, בניסיון לשכנעם לאשר את הקמת הוועדה, שתיווסף לשורת הוועדות שכבר הוקמה על אף המחלוקת בין הצדדים.

שיחות כאלו התנהלו גם היום, אך סיעות הימין באופוזיציה שוב שללו את המתווה, מה שהוביל את לוי להודיע על הקמת הוועדה גם ללא הסכמה, בצעד חריג. בתגובה על הצעד הזה, ראשי סיעות האופוזיציה יתכנסו ביום שני הקרוב, לדון איך לפעול.

ח"כ יעקב מרגי, שמונה להיות חבר ועדת האתיקה ללא הסכמתו, מסר כי יתפטר מתפקידו: "המינוי הוא חד צדדי של יו"ר הכנסת. לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה".

מטעם סיעת יש עתיד נמסר: "אנחנו מחזקים את יו"ר הכנסת מיקי לוי שבחר להקים את ועדת האתיקה בכנסת, ועדה חשובה וחיונית לפעילותה התקינה של הכנסת. אנחנו קוראים לחברי האופוזיציה לקחת חלק בדיוני הוועדה ולהחזיר את השיח המכבד והשפיות למשכן הכנסת. אנחנו גם רוצים לברך את ח"כ יוראי להב-הרצנו שנבחר לעמוד בראש הוועדה. בטוחים שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר