מחדל של השב"כ

מרגל בבית שר הביטחון: המנקה של בני גנץ בשירות איראן

עובד בביתו של שר הביטחון נעצר לאחר שהציע לאיראנים מידע ביטחוני והסכים להשתיל "תולעת" במחשבו האישי • המחדל: השב"כ אישר את עבודתו למרות שהורשע בעבר בשוד בנק (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גנץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לאחר חקירת השב"כ וגורמי ביטחון נוספים, נעצר לחקירה עומרי גורן, אזרח ישראלי, אשר הועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון.

בחקירת גורמי הביטחון עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, זאת בצל גישתו לבית השר.

בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו על-ידי אותו גורם תוכנה אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר.

לאור מעצרו המהיר של עומרי כוונה זו סוכלה מבעוד מועד ובכך נמנע מימוש אפשרות זו.

בנוסף התברר במהלך החקירה, כי בכדי להוכיח יכולת ורצינות עומרי צילם מספר פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לגורם האמור, ובהם תמונות מחשבים של השר.

יחד עם זאת, העובד לא נחשף לשום חומר מסווג שהוחזק על ידי גנץ והחקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון.

בתום החקירה הוגש ע"י פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום המייחס לנאשם עבירת ריגול.

מהלכי הסיכול המהירים והמידיים שננקטו על-ידי שירות הביטחון הכללי, קטעו באיבם את כוונותיו של העובד עומרי אשר היו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה.

לצד ההצלחה בסיכול, בשב"כ החליטו לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד.

על פי כתב האישום, במשך מספר שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ. בחודש שעבר התפרסמו בכלי תקשורת בישראל כתבות אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעה קבוצת פצחנים ("האקרים") המכונה Black Shadow, המזוהה עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.

גורן איתר, באמצעות תוכנת הטלגרם, כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות.

עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.

במהלך החודש צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים שצולמו: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר ועוד.

לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, וכן את התמונות ממכשיר הטלפון שלו.

עורך דינו של החשוד מסר כי "לאחר חקירה של גורמי הביטחון הם הבינו שגרסתו של המנקה נכונה וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה והוא לא פגע בביטחון המדינה. הוא טוען כי פעל מתוך מצוקה כלכלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר