פרשנות

הממשלה המסוכנת בהיסטוריה // ישי כהן

בממשלה הנוכחית יושבים ראשי סיעות שאיש מהם לא מעונין לרסן את רמיסת הסטטוס קוו, איש מהם לא רוצה בחיזוק היהדות. אין גורם שיאזן את השר כהנא. הביטו בדמעות הדאגה של הראש"ל (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא וכותב השורות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וחיים גולדברג)

ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט היא הממשלה המסוכנת ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. מעולם לא הייתה ממשלה שהעזה לחשוב על רפורמות כה דרמטיות בדת ומדינה, בטח מבלי להתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל, בוודאי שלא תוך כדי פגיעה כה חמורה ברבנות הראשית.

ב-2013, ימי ממשלת האחים בנט-לפיד, היו גזירות קשות על עולם התורה, על הציבור החרדי. פגעו במגזר כמעט בכל דרך אפשרית, בעיקר בתקציבים. מספיק להיזכר בעוול שעשה שר החינוך דאז, שי פירון, באפליית הילדים החרדים שלא זכו בקייטנות הקיץ. נולדת להורים חרדים? זה עונשך.

אין צורך בתזכורת, עד עצם היום הזה הציבור החרדי זוכר היטב את שנות הרעב שגזרו עליו יאיר לפיד, נפתלי בנט, שי פירון ועוד. הכל בחסות ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

ועדיין, כשבוחנים את הממשלה הנוכחית, אין ספק שזאת הממשלה המסוכנת בתולדות המדינה. חכמינו כבר לימדו אותנו: "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו". אין ספק שגדול המחטיאו יותר מן המרעיבו.

בתולדות הפוליטיקה הישראלית, עת שהחרדים ישבו בקואליציה ועת שהחרדים נדחקו אל ספסלי האופוזיציה, תמיד היה בממשלה 'גורם מאזן', כזה שלא מאפשר סטייה דרמטית מהסטטוס קוו, לא לטובה ולא לרעה.

בממשלה הנוכחית יושבים ראשי סיעות שאיש מהם לא מעונין לרסן את רמיסת הסטטוס קוו. במקרה הטוב, כדוגמת לפיד, הם פחות מתערבים ובמקרה הרע, כדוגמת ליברמן, הם מדרבנים ואף שולחים הוראות.

השר לשירותי דת, מתן כהנא, פועל להעביר רפורמות בנושאי דת מדינה. את הכשרות הוא העביר, כעת הוא עובר לגיור, בהמשך ברישום ונישואין והיד עוד נטויה. לצידו בממשלה יושבים שרים המצהירים כי בכוונתם לפעול להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ועוד לא הזכרנו את מתווה הכותל, ההכרה חסרת התקדים ברפורמים ותקציבי הענק עבור הרפורמים.

למתן כהנא אין גורם מאזן. אין מי שיאמר לו: עד כאן, אתה מגזים. להיפך, מדרבנים אותו להמשיך הלאה. מימינו איווט ומשמאלו יוליה. מאחוריו מירב ומלפניו ניצן. מעל ראשו יאיר וממתחיו נפתלי. איש מהם לא חשוד ברצון לחזק את היהדות במדינת ישראל.

לא נרדם בלילות. הראש"ל הגר"י יוסף

אין ספק שהממשלה הנוכחית פגעה בציבור החרדי, אבל צריך להודות: הפגיעה רחוקה מאוד מגזרות ברית האחים ב-2013. ועדיין, 'גדול המחטיאו'. מתן כהנא מאמין שצעדיו נועדו לחזק את הרבנות הראשית, אך אנו בטוחים בדרכם של גדולי ישראל והרבנים הראשיים. אלו שזועקים שהרפורמות של כהנא הורסות את היהדות, מחריבות מעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

"אני לא ישן בלילות, קשה לי", סיפר לאחרונה הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מי שמרכז את המאבק נגד הריסת הרבנות והיהדות. "אינני יודע מה ילד יום, אני דואג. אני חושב הרבה מה יהיה עם הנישואים, מה יהיה עם הגיור, מה יהיה עם הנישואים האזרחיים, מה יהיה על הכשרות?".

זעקתו של הראשון לציון היא אזעקת אמת לעבר ראש הממשלה בנט ושר הדתות כהנא. עצרו את המרוץ, את התחרות מי יפגע יותר ברבנות - מי יוביל יותר רפורמות. עצרו לרגע, תקשיבו לראשון לציון, הביטו בדמעות הכאב והדאגה של מנהיג רוחני הצופה פני עתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר