ליברמן חתם

החל מחצות: יוטל מס כבד על סיגריות אלקטרוניות

שר האוצר אביגדור ליברמן, חתם הערב על צו שיטיל מס כבד על הסיגריות האלקטרוניות • על נוזל יוטל מס של 270% ואילו על סיגריות אלקטרוניות יוטל מס בשיעור של 360% (חדשות)

אילוסטרציה. סיגריה אלקטרונית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם הערב (ראשון) על הצו המטיל מס קניה על נוזל לסיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות שאינן ניתנות למילוי חוזר (חד פעמיות), המקביל בשיעורו למס המוטל על מוצרי טבק אחרים.

הצו שנחתם מתואם עם רשות המסים ומשרד הבריאות, ומטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות המעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה. הצו ייכנס לתוקפו הלילה (ראשון) בחצות.

על פי הצו, יוטל על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קניה של 270% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 11.39 שקלים חדשים למ"ל אשר בכל מקרה לא יפחת מ-21.81 שקלים חדשים למ"ל.

על סיגריות חד פעמיות יוטל מס קניה של 360% מהמחיר הסיטוני השכיח אשר בכל מקרה לא יפחת מ-32.72 שקלים חדשים למ"ל. הצו מחריג גם סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוין מהפטור ממס קניה על יבוא אישי (עד 75 דולר).

בנוסף, נקבעו הגבלות על כמות הסיגריות האלקטרוניות והנוזל שניתן להביא לארץ מחו"ל ללא תשלום מס קניה. כמויות אלה מקבילות לכמויות הסיגריות הרגילות אותן ניתן להכניס לישראל ללא תשלום מס. מי ששהו בחו"ל פחות מ-5 ימים יוכלו להכניס עד 4 מ"ל נוזל ולא יותר מ-2 סיגריות חד פעמיות . מי ששהו יותר מ-5 ימים בחו"ל, יוכלו להכניס עד 10 מ"ל נוזל ולא יותר מ-5 סיגריות חד פעמיות. הגבלות אלו ייכנסו לתוקף תוך חודשיים מיום חתימת הצו.

כמו כן, במסגרת הצו הוחלט, כי יוטל מס קניה על המלאים המצויים בידי סיטונאים, בגובה של שקל אחד חדש למ"ל נוזל ו-6 שקלים חדשים לסיגריה חד פעמית. מס זה יחול אך ורק על מלאי ששווי המס המשולם עליהם גבוה מ-10,000 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר