למרות המתקפות

האיראנים הצליחו לשכלל את מתקני הגרעין

גורמי מודיעין אמריקנים דיווחו כי למרות מתקפות הסייבר שישראל הובילה על מתקני הגרעין האיראניים, באיראן הצליחו אף לשכלל את המתקנים והם מתקדמים במהירות (בעולם)

כור גרעיני, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האיומים של ישראל על ההתקדמות האיראנית בתכנית הגרעין שלה מקבלים אישורים מגורמי מודיעין אמריקאים ופקחי גרעין בינלאומיים ששוחחו עם עיתון ה'ניו יורק טיימס' וסיפרו כי האיראנים הצליחו להחזיר לפעולה במהירות את מתקני הגרעין שהותקפו בידי הסייבר הישראלי בתקווה להאט את ההתקדמות האיראנית לעבר פצצה גרעינית.

על פי הדיווח, האיראנים התקינו מכונות חדשות שמעשירות אורניום בקצב מהיר בהרבה. לדעת האמריקנים שדוגלים בדרך הדיפלומטית המתקפות הישראליות על מתקני הגרעין רק הרגיזו את האיראנים והביאו להגדלת המאמץ שלהם מנגד בישראל טוענים כי האיראנים בכל מקרה מתכוונים שלא לעצור ויש צורך לפעול במהירות גם בשל העובדה שלאורך הזמן האיראנים משתפרים גם בהגנה שלהם ממתקפות סייבר.

כזכור, ביידן הבטיח כי ארה"ב תשוב להסכם הגרעין ממנו פרש הנשיא טראמפ אך נראה כי לאור התפתחות העניינים האמריקנים יתקשו לחזור להסכם שנראה כלא רלוונטי לאור ההתנהלות האיראנית.

על פי הדיווחים, ישנה יוזמה בממשל האמריקני להגיע להסכם עם האיראנים לעצירת ייצור האורניום המועשר לרמה גבוהה בתמורה להקלה בסנקציות אך גם שם מבינים כי לא מדובר בפתרון אלא רק בעצירה זמנית בייצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר