"תמונות קשות" • צפו

נקמה בליטאים? עיריית בית שמש פינתה בית כנסת

עובדי עיריית בית שמש, הגיעו היום לבית הכנסת חניכי הישיבות ברמת בית שמש ג' בעיר והרסו את המבנה • המתפללים והגבאים זועמים: "זו נקמה של ראש העיר; אין עם מי לדבר"; צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הריסת בית הכנסת, היום (צילום: ללא קרדיט)

נקמה או מינהל תקין? עובדי עיריית בית שמש הגיעו היום (שני) לרחוב עמוס בשכונת רמת בית שמש ג'-2 ופינו את המבנה ששימש כבית כנסת של קהילת חניכי הישיבות.

הטרקטורים עם פועלים מטעם העירייה, הרסו את מבנה בית הכנסת שפעל במקום באופן לא חוקי וללא אישורים נדרשים. למרות זעקות השבר של התושבים, פירקו הפקחים את המבנה בכוח. המתפללים מיהרו להיכנס לבית הכנסת והוציאו את ספרי התורה החוצה שלא יינזקו.

מתפללי בית הכנסת סיפרו ל'כיכר השבת': "ביקשנו לנהל שיח עם ראש העיר על מיקום בית הכנסת, אך במו"מ לא צלח.

"לפי מה שאנחנו מבינים כעת, מדובר בנקמה מכוונת כנגד הציבור הליטאי שמתפלל בבית הכנסת, וזאת על רקע המשברים הפוליטיים במסדרונות העירייה".

מתפללי בית הכנסת ציינו בשיחה עם 'כיכר השבת': "אין לנו בית כנסת אחר באזור בו נוכל להתפלל כפי המנהג שלנו, והמצוקה היא חריפה. נצא למאבק חריף כדי לקבל את המגיע לנו בדין.

"מזעזע לראות את במדינת ישראל מתייחסים לבית כנסת. אם תמונה כזו הייתה מגיעה הבוקר מאירופה, העולם היהודי היה בוער".

בעירייה הגיבו שהמבנה הונח שלא כדין, וכי הם ניסו להגיע להידברות עם המתפללים שלא הסכימו לשמוע על חלופות. אלא שבירור אצל המתפללים מעלה כי העבודות הן הפוכות לגמרי: "ביקשנו להגיע להידברות, אמרו לנו שהכל בסדר והטעו אותנו כביכול העניינים כשורה. בשעה חמש לפנות בוקר הם הפתיעו אותנו עם טרקטורים והרסו את המבנה. זה תרגיל מלוכלך ומבזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר