הצהרות בכנסת

נתניהו: 'בנט לא מסוגל לבקש מעבאס לגנות הפיגוע'

ראש האופוזיציה תקף בחריפות את ממשלת בנט-לפיד ואף עקץ עם הסקר שפורסם • לפיד, שיבח את העברת חוק נתניהו • גנץ חשף כי במבצע נגד החמאס נפצעו שני חיילים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: ערוץ כנסת)

הצהרות ראשי המפלגות: כמדי יום שני, ראשי המפלגות נושאים דברים בפתח ישיבת הסיעה ונותנים הצהרות לתקשורת.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר היום: "מחבל מתועב מהחמאס רצח את אליהו קיי ז״ל וגדע את סיפור חייו. כולנו מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה והנוראה. חמאס חייב לשלם מחיר כבד על הפיגוע המתועב הזה בלב ירושלים. מול הטרור יש להפגין יד קשה וחזקה. לצערי אנחנו לא רואים את היד הקשה הזו נגד הטרור, כפי שאנו לא רואים אותה במאבק נגד איראן".

"אני קראתי היום בניו יורק טיימס", סיפר נתניהו, "שבכירים אמריקנים מתחו ביקורת על פעולותינו המבצעיות נגד הגרעין האיראני. אני לא צריך להזכיר לכם שטענות דומות הושמעו גם נגד הניסיונות של ישראל למנוע מעיראק להתחמש בנשק גרעיני. ישראל פעלה נגד עיראק וסוריה ומנעה משתי המדינות הללו להשיג נשק גרעיני".

"בכל יום", אמר נתניהו נחרצות, "שבנט ולפיד ממשיכים במדיניות הרופסת הזו נגד איראן הם מקרבים אלינו את העננה הקודרת הזו שמעיבה על ביטחונה ועל עצם עתידה וקיומה של מדינת ישראל. אתמול ראינו את הפיגוע הרצחני בירושלים ואני ציפיתי מכל חברי הקואליציה לגנות את הטרור בקול רם, ברור וצלול. בלי תרגילים, בלי טשטושים ובלי התחמקויות. אבל רע״מ, התנועה של האחים המוסלמים, הוציאה איזו הודעה רפה, רק בעברית כמובן, שמגנה ״אלימות מכל צד״. אנחנו כבר מכירים את האמירות האלה שלא אומרות כלום".

"אני דורש", אמר נתניהו, "מרע״מ לגנות באופן מפורש, בעברית ובערבית, את פיגוע הרצח בירושלים. אני דורש מבנט לדרוש זאת מהם. הרי הם השותפים הבכירים שלו - מנסור הבוס. בנט לא מסוגל לעשות זאת מפני שהוא השליט את תנועת האחים המוסלמים על אזרחי ישראל הערבים, שרובם לא מעוניינים להיות נשלטים על ידי האיסלאם הקיצוני. רובם רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית המתקדמת של המאה ה-21 ולא איזה חלק של ח׳ליפות מימי הביניים".

"הציבור רואה את החולשה של הממשלה הזו. לכן הוא לא רוצה את הממשלה הזאת. אז מה הם עושים? הם מעבירים חוקים נגד מי שהציבור כן רוצה בו. הם עושים זאת בתהליך דו-שלבי. קודם מגבילים את כהונת הממשלה, דבר שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם. זה שלב א׳. בשלב ב׳ הם יביאו עוד חוק איראני שימנעו פרסונלית ממועמד שהציבור רוצה אותו מלכהן כראש ממשלה".

"אתמול פורסם סקר בערוץ 20 שמשקף סקרים דומים רבים. 54% מעדיף אותי בראשות הממשלה. פי 6 מבנט, יותר מפי 2 מלפיד וכמעט פי 10 מגדעון סער, שר המשפטים שהמפלגה שלו לא עוברת בעקביות את אחוז החסימה. גדעון סער רוצה למנוע מהציבור את ההחלטה שלו והבחירה שלו. הם דנים בחוקים האלה אתמול בממשלה ביום של פיגוע רצחני, הכל כדי לתת לכמה פוליטיקאים ופקידים להחליט מי יכול או לא יכול להתמודד, העיקר לשלול את הזכות של הציבור להחליט מי יוביל אותו. זה לא יעזור להם. אנחנו נחליף את הממשלה ונבטל את כל החוקים האנטי-דמוקרטים שלהם ונחזיר את ישראל למדיניות תקיפה ואיתנה שתבטיח את עתידה".

הסקר בערוץ 20 (ערוץ כנסת)

לסיום אמר נתניהו: "הקואליציה רומסת את הדמוקרטיה גם בתוך הכנסת. הם רומסים בבריונות אין קץ את הזכויות האלמנטריות בכל הממשלות כשאנחנו היינו רוב בכנסת. לא היה דבר כזה בתולדות הכנסת. לפיד וליברמן, ראש ממשלה חלופי ושר אוצר, פטרו את עצמם בחוק מלהגיע לקבינט הקורונה. כשאנחנו היינו בממשלה, שר הבריאות ושר האוצר וראש הממשלה, כולנו היינו בקבינט וישבנו מסביב לשעון כדי לתת מענה. זה כמו לנהל מלחמה בלי שר ביטחון מה שהם עושים. זה רק מוכיח עד כמה האמירות שלהם שקריות ורדודות, הכל מצג שווא. בקיצור זה לא דמוקרטיה, לא משילות, לא שלטון חוק. זאת בריונות רודנית ותו לא ואנחנו לא נאפשר את זה".

הצהרת יאיר לפיד:

"שמעתי את הטענה שהחוק להגבלת כהונת ראש הממשלה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו. אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף".

"כל השנים באופוזיציה אמרנו, אם וכאשר נגיע לשלטון – יהיה פה שינוי. שינוי אמיתי, מהותי, בדרך שבה המדינה הזו מתנהלת, בסטנדרטים הערכיים שלה. הבאנו את השינוי. אני מודה ומברך את שר המשפטים גדעון סער, ואת ראשי הקואליציה כולם על העבודה המשותפת. גם זה שינוי. ממשלה שבה אנשים עובדים יחד, לא מרמים אחד את השני".

דבריו של לפיד (ערוץ כנסת)


"באף דמוקרטיה פרלמנטרית אין שר לשעבר שאומר שהוא יכניס אנשים למכלאות, לא ייתן לאופוזיציה להכנס לשטח הכנסת וידרוס את כל מי שחושב אחרת ממנו. אנחנו לא נדרוס אף אחד. אנחנו נפעל רק על פי החוק. אנחנו נתייחס בכבוד לרשות השופטת, אבל אנחנו פה בשביל לשנות סטנדרטים מקולקלים והרסניים. לתקן את הדרך שבה מתנהל השלטון במדינת ישראל. באנו לשנות, ואנחנו משנים. מבטיחים ומקיימים".

בני גנץ

"לא נאפשר לחמאס להפוך את איו"ש לעזה", אמר גנץ על הפיגוע אתמול בירושלים ועל תפיסת השב"כ. לגבי החוק להגבלת כהונה אמר גנץ: "הגבלת כהונה תהפוך את ראש הממשלה מכוכב ״הישרדות״ שמנסה לעבור מקדנציה לקדנציה למנהיג צופה פני עתיד".

"לאור שני הפיגועים אתמול, הגברנו את ערנות הכוחות, ואנחנו נמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור באופן העמוק ביותר.
חמאס, בהכוונת הדרג המדיני שלו היושב בחו"ל ובעזה מנסה לאורך זמן, ובפרט לאחר שומר החומות לגרום להתלקחות בתוך ישראל וביהודה ושומרון. הניסיון הזה מסוכל ונכשל. לא נאפשר לחמאס להפוך את איו"ש לעזה. נפעל בכל האמצעים שלרשותנו, ולא נאפשר לו גם דריסת רגל בתוך ישראל, ובמזרח ירושלים".

בני גנץ (ערוץ כנסת)

"אני מבקש לשבח את השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל על המבצע שהוא הצלחה מודיעינית ומבצעית. להצלחה היה גם מחיר ואני מאחל רפואה שלמה לפצועים מיחידת דובדבן שנפגעו בפעילות המעצרים. המבצע הזה, מדגיש את החשיבות של גדיעת הטרור בכל העולם. זו גם הזדמנות להודות לממשלת בריטניה על ההחלטה להכריז על כל תנועת חמאס, ובכלל זאת הזרוע המדינית, כארגון טרור. אני מאחל לנשיא המדינה הנמצא בבריטניה הצלחה בביקורו המדיני החשוב".

לסיום הוסיף השר: "אני מברך את שר המשפטים גדעון סער על קידום החוק וגם על תיקון ההצעה על פי בקשתי, כך שראש הממשלה יכהן או 8 שנים רצופות בלבד או יצא לתקופת צינון בת שלוש שנים בין קדנציה לקדנציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר