י"ט כסליו

הראשון לציון הגר"י יוסף: יש מקומות שאם אין חב"ד , אין יהדות

לרגל י"ט כסליו, הראשון לציון הגר"י יוסף, שיבח את חסידות חב"ד והתבטא: "יש מקומות שאם לא היה בהם חב"ד לא היה בהם יהדות. פשוט כלום. הם עושים את הכל" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: שמואל עמית. וידאו: צעירי חב"ד)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, שיבח את חסידות חב"ד לרגל יום י"ט כסליו והתבטא: "יש מקומות שאם לא היה בהם חב"ד לא היה בהם יהדות. פשוט כלום. הם עושים את הכל".

בפתח דבריו אמר הגר"י יוסף: "לרגל היום הקדוש י"ט כסלו הנני לברך את כל החוגגים ואת כל חסידי חב"ד בכל העולם. אשריכם ואשרי חלקכם. אתם הולכים בדרך שהתווה לכם כבוד קדושת הרבי זכר צדיק לברכה ומפיצים את התורה בכל מקום ומקום".

לדבריו: "ברוך ה' פה ברבנות הראשית לישראל אנחנו נוהגים בשיתוף פעולה מלא עם חסידי חב"ד ובראשם הגאון הרב רבי שמעון אליטוב, ישלח לו ה' רפואה שלמה ואריכות ימים ושנים".

הראש"ל סיפר: "אני מבקר בארצות תבל, ברוסיה, באוקראינה. הייתי בהרבה מקומות ובכל מקום ומקום ראיתי את הפעילות הגדולה של חסידות חב"ד. יש מקומות שאם לא היה בהם חב"ד לא היה בהם יהדות. פשוט כלום. הם עושים את הכל. אשריהם ואשרי חלקם. עליכם להמשיך בדרך שהתווה לכם הרבי זכר צדיק לברכה. להמשיך בדרך שלו בלימוד ספר התניא וספרי חסידות".

הרב הראשי הוסיף: "כתוב בגמרא, קידושין ל"א: אמר הקב"ה בראתי יצר הרע – בראתי לו תורה תבלין. ומפרש מרן החיד"א בספריו הקדושים שמה שכתוב 'תורה תבלין' הכוונה היא לספרי מוסר. מה לנו גדול מספרי המוסר, ספרי החסידות שמחזקים את האדם ביראת שמים ומחזקים בתורה.

"ברוך ה' חסידי חב"ד פועלים ועושים ואני מברך אותם שימשיכו במלאכתם ויגבירו חיילים לתורה", הוסיף הרב וביקש לחזק את העניין של קביעות עיתים לתורה. "כל הדברים האחרים צריכים חיזוק: שמירת שבת, הנחת תפילין, טהרת המשפחה, חינוך הבנים. הכל צריך חיזוק אבל בראש ובראשונה צריכים לקבוע עיתים לתורה. שכל יהודי בכל מקום ומקום יקבע לו או חברותא או שיעור מסוים ללימוד תורה באופן אישי או דרך הטלפון. ללמוד בכל יום הלכה למעשה. כי אמרו רבותינו 'אין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר