"ניצחנו את היוונים"

גזירת המעונות: "ליברמן ובנט לא ישברו אותנו" • צפו

בדיון שנערך היום בוועדה לזכויות הילד על גזירת המעונות של שר האוצר, תקפו חברי הכנסת החרדים את המהלך; "מסירות לימוד התורה לא תימדד על פי החלטה כזו או אחרת" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב בדיון היום בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

בוועדה לזכויות הילד דנו היום (שלישי) על ההחלטה של ליברמן לעלות את שכר הלימוד במעונות היום לילדי האברכים. חברי הכנסת תקפו בחריפות את ההחלטה.

חבר הכנסת מקלב אמר בדיון: "זו גזירה שנועדה להפסיק את לימוד התורה בארץ ישראל. יש מפלגה דתית אחת כאן בכנסת שיכולה למנוע את זה ולא עושה דבר. אני שמח לראות כי כולם פה יחד להילחם כנגד רוע הגזירה אך יחד עם זאת יש מפלגה דתית אחת כאן בכנסת שיכולה למנוע את זה ולא עושה דבר. הגזירה הזו הינה פגיעה קשה בכלכלה הישראלית, זו החלטה לא חברתית ולא אנושית. - ערך לימוד התורה הוא זכות הקיום שלנו, מה שלא יטענו גזרה זו נועדה בכדי להפסיק את לימוד התורה בארץ ישראל."

"אך אני מודיע לכם פה", אמר מקלב בתקיפות, "מסירות לימוד התורה לא תימדד על פי החלטה כזו או אחרת של הכנסת, כבר היום אותן נשים מעדיפות לחיות בצמצום בכדי לאפשר לבעליהן ללמוד תורה. אותם משפחות לא יוצאות לחופשות ולבתי מלון. הן לא מבקשות דבר - רק להביא פרנסה לילדיהן".

"החלטה זו", הבהיר מקלב, "תגרום למצב בו נשים רבות יפסיקו לעבוד או שימצאו מסגרות אלטרנטיביות, חלקם במסגרות לא ראויות עם עשרות ילדים בחדר, כל התפתחות הילד תהיה תלויה בדבר זה. בסופו של דבר זו פגיעה בילדים והוועדה הזו צריכה לשים את הדברים האלה למול עיניה. לא יכול להיות מצב בו במדינה יהודית יכפו על משהו לצאת לעבודה במקום ללמוד תורה"

ח"כ ינון אזולאי אמר בדיון: "פוגעים לנו בישיבות, פוגעים במרקם היהודי, פוגעים בלומדי התורה. כשהייתי אברך קיבלתי מלגת אברך בחלקים ועדיין זה לא מנע ממני להמשיך ללמוד".

"שיהיה לכולם ברור, כסף לא ישבור אותנו! אנחנו לפני חג חנוכה בו נלחמו המעטים מול הרבים. היום אנחנו המעטים שנלחמים על הרוח שלנו ללמוד תורה. לא ישברו אותנו לא ליברמן ולא בנט, עולם התורה ימשיך לפרוח לומדי התורה הם הנשמה שלנו. לא ניתן לכם להרים יד על ילדנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר