4 ימי מעצר

מעצר ראש העיר החרדי; ביהמ"ש דחה את ערר המשטרה

המשטרה ערערה על ההחלטה להאריך את מעצר ראש העיר החרדי בארבעה ימים בלבד, אך ביהמ"ש דחה את הערר וקבע: "קציבת הימים לא פוגעת בחקירה" למרות החשד הסביר (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש החרדי בבית המשפט, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הערב (שלישי) הדיון בערר שהגישה המשטרה על החלטת בית המשפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו של ראש העיר החרדי החשוד במעורבות בפרשת רצח אברהם אדרי בארבעה ימים בלבד, בעוד היא דרשה את הארכת מעצרו בעשרה ימים.

ביהמ"ש המחוזי כתב בהחלטתו כי המשיב חשוד שהיה מעורב ברצח אדם לפני שלושים שנה. השופטת ציינה כי "חומר החקירה מקים חשד סביר", אך יחד עם זאת, "לא נפל פגם בבית משפט השלום", והחליטה על דחיית הערר. לדברי השופטת "קציבת הימים לא פוגעת בחקירה".

במהלך הדיון הערב, אמר נציג המשטרה כי "יש חשודים בפרשה שעצורים למעלה מ-30 ימים, אחרי שבית משפט בחן את הנושא". בהמשך טען הנציג כי כיוון שמדובר בהארכת מעצר ראשונה של ראש העיר, טעה בית המשפט כשקיצר את בקשת המעצר. "בית משפט טעה כשנאחז בתפקיד הציבורי", אמר הנציג, והוסיף כי "באותו יום שהחשוד נעצר נעצר חשוד נוסף שמעצרו הוארך עד יום ראשון".

עורך דינו של ראש העיר טען: "כל אדם ששמע על הערר אמר, 'למה הם מגישים ערר, הרי בית משפט לא שחרר אותו?', למה צריך להטריח את בית משפט המחוזי? הרי בית משפט השלום לא שחרר את החשוד".

כזכור, אתמול בית המשפט האריך את מעצר ראש העיר החרדי רק בארבעה ימים, ודחה את בקשת המשטרה להאריך בעשרה ימים. השופט אלעד לנג נימק את החלטתו ואמר כי "מדובר בפרשיה גדולה מורכבת ורגישה בה עצורים מספר רב של חשודים ומכאן שפעולות החקירה אינן רק בעניינו של המשיב אך עם זאת אני סבור כי מהות חומר הראיות לצד תפקידו הציבורי והפגיעה הכבדה יותר בשמו הטוב וחירותו מצדיקים נקודת ביקורת טובה יותר", בעקבות כך החליטה המשטרה לבקש ערר בצעד תקדימי.

העבירות שהמשטרה מייחסת לראש העיר הם גרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לעשות פשע.

עורך דינו אריאל עטרי אמר אתמול כי "לרה"ע אין שום קשר לפרשה החמורה, ואין לו מושג איך שמו שורבב לסיפור המזעזע וההזוי. הקשר שלו לאירוע, דומה לקשר שלו לרצח ארלוזורוב. רה"ע מחזק את ידי המשטרה ומאחל לצוות החקירה הצלחה רבה במיצוי הדין ותפיסת העבריינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר