ומי נעדר? איווט

קבינט הקורונה התכנס שוב; אלו ההחלטות

על רקע עליית מקדם ההדבקה ותחילת מבצע חיסוני הילדים, קבינט הקורונה התכנס שוב הערב. אלרעי פרייס הזהירה: "הנגיף נכנס למוח ומשפיע עליו"; ומי נעדר? ליברמן (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בכסלו תשפ"ב | 23.11.21
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

קבינט הקורונה התכנס הערב (שלישי) בעקבות העלייה המדאיגה במקדם ההדבקה ועל רקע תחילת מבצע חיסוני הילדים כנגד נגיף הקורונה.

במהלך הדיון הוצג מצב התחלואה בפריסה ארצית על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, וכן הוצגה ההיערכות למבצע חיסון הילדים שהחל היום. כמו כן, דנו השרים בהיערכות למופעי חג החנוכה, בהמשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות.

עיקרי ההחלטות בדיון:

  • רה"מ הנחה להמשיך לקדם את מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות, ולמקדו בשני קהלי יעד עיקריים: ילדים בגילאי 5-11, ואנשים שטרם קיבלו את החיסון השלישי (בדגש על בני נוער).
  • רה"מ הנחה לקדם מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך לאחר חופשת החנוכה.
  • הוחלט להאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.
  • הוחלט, כי בשלב זה יימשך המצב הקיים ולא צפויות הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שרת החינוך, שרת הפנים, שר המשפטים, השר לביטחון פנים, שר השיכון והבינוי, שר התרבות והספורט, השרה לשיוויון חברתי, שר התיירות, שר במשרד האוצר, שרת החדשנות והמדע, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבט"פ, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, וגורמי מקצוע נוספים.

על פי הפרסום ב-'N12' ראש הממשלה, נפתלי בנט ביקש מהשרים בפתח הישיבה לדאוג לחיסון ילדיהם בגילאי 5-11 "בכדי להוות דוגמה אישית" וציין כי "ישראל שולטת היטב במגפה. השתלטנו על הגל הרביעי מבלי לסגור עסקים או לימודים", אך הבהיר: "מגמת תחלואת הילדים בישראל מטרידה - מקדם ההדבקה יותר מ-1".

למרות הבהרת הצורך בחיסון שאר הישראלים שטרם עשו זאת, ראש הממשלה הודה בישיבה: "לא נצליח לחסן עוד הרבה מהלא מחוסנים בכלל".

ד"ר שרון אלרעי-פרייס הסבירה את הסכנות הידועות עד כה של הנגיף: "היום אנחנו מבינים שהנגיף נכנס למוח ומשפיע עליו", אמרה, "אובדן טעם וריח הוא אינדיקציה לכך. גם ילדים עלולים להיפגע מפגיעות במוח כתוצאה מהידבקות בקורונה", הזהירה.

אלרעי-פרייס טענה כי על פי הנתונים שבידה "יש עדויות בטיב הנוגדנים, הם טובים יותר באיכותם ויש סיכוי שלא נחווה דעיכת בוסטרים בזמן הקרוב, אבל עדיין מוקדם לומר בוודאות".

מנגד, בישיבה הציג פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן מצגת על פיה עולה כי כבר בנובמבר, "רמת החיסוניות של כלל האוכלוסייה החלה לרדת", על פי הנתונים שהציג, ניכרת ירידה לאחר תקופה מאז מבצע החיסונים השני כשלאחר מבצע החיסונים השלישי עלתה רמת החיסוניות שוב, אך כאמור, מאז נובמבר היא שבה לרדת.

סגל ציין כי "ייתכן שהחלה ירידה מסוימת בהגנת הבוסטר, יש לעקוב", בהמלצותיו הוא קבע כי יש לדאוג לחיסון לפחות חצי מהישראלים שטרם התחסנו, לחסן במנה שלישית 1.1 מיליון ישראליים שטרם עשו זאת ולחסן שליש מהילדים בגילאי 5 עד 11, כל זאת תוך הגברת האכיפה על כללי התו הירוק.

בתוך כך, העיתונאי מיכאל שמש דיווח ב'כאן חדשות' כי גם הערב שר האוצר אביגדור ליברמן נעדר מקבינט הקורונה - אף שהישיבה נערכת ב'זום', וזאת בניגוד להנחיית היועץ המשפטי. כזכור, שר האוצר פועל כדי לשנות את החוק כך שיתאפשר לו להיעדר מהישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר