כל הפרטים

בפעילות ח"כ אייכלר: שורת שינויים בתחבורה לנוף הגליל

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת התכנסה לדיון בנושא התחבורה הציבורית להר יונה שבנוף הגליל, ובסיומו של הדיון התקבלו שורת החלטות על שינויים משמעותיים (אקטואליה)

הדיון בוועדה (צילום: ללא קרדיט)

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת התכנסה לדיון בנושא התחבורה הציבורית להר יונה שבנוף הגליל, ובסיומו של הדיון התקבלו שורת החלטות על שינויים משמעותיים לטובת התושבים.

בראשות הדיון בוועדה עמד ח"כ ישראל אייכלר. השתתפו חברי הכנסת החרדיים: מאיר פרוש, משה גפני, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי, משה אבוטבול, מ"מ ראש עיריית נוף הגליל אלכס גדנקין, מנהל אגף פיתוח מוסדות בעלזא זאב פרקש, נציגי משרד התחבורה, מנכ"ל חברת התחבורה אגד וסופרבוס, מנהל מוסדות בעלזא בנוף הגליל אליעזר בעק, יו"ר דגל התורה בעיר גרשון ברלין, תושבים ופונים רבים.

ח"כ אייכלר תקף את כשלי התחבורה הציבורית בישראל: "זה מתנהל כמו הודו ואפריקה. ככה לא מתנהלת מדינה מתוקנת. על אחת כמה וכמה במקומות חדשים ומתפתחים, הרחוקים מהמרכז. הרי אלו שיש להם רכבים פרטיים אינם זקוקים לתח"צ כמו תושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית".

ח"כ אייכלר הזכיר: "לנוף הגליל יש ראש עיר מצוין מר רונן פלוט. הוא ראש העיר מעורבת היחידה בארץ שקורא למגזר החרדי לבוא לגור בעיר, ומסייע ככל יכולתו. לא מכבר אושרו למעלה משלושת אלפים יחידות דיור למגזר החרדי בהר יונה. זה חשוב מאוד אבל אם לא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית כל זה לא יצליח. אמרתי כבר כמה פעמים שעיר צריכה את שלושת התווים: תחבורה, תעסוקה ותרבות חינוכית".

נציגי התושבים הציגו את הבעיות העיקריות בתחבורה הציבורית בשכונה המתפתחת: "ראשית כל הקו הפנימי מהר יונה לתוך העיר קיים רק כל שלושת רבעי שעה. זה לא הגיוני שכל תושב שצריך לצאת לעיר לבנק או לקופת חולים צריך להמתין כל כך הרבה זמן, וגם אחרי שהאוטובוס מגיע – הוא עושה סיבוב ענק ובלתי אפשרי.

"לגבי הקווים הבינערוניים. קודם כל צריך להוסיף קו לאשדוד וחזרה. באשדוד יש משפחות רבות שילדיהן גרים בנוף הגליל, כמו גם אולמות שמחה המקיימים חתונות ואירועים. אנשים נוסעים הלוך חזור, ואין תחבורה ישירה. הדרך היא לנסוע או מתל אביב ואז זה 4 אוטובוסים, מהר יונה לעיר, ומהעיר לתל אביב ומשם לאשדוד ובתוך אשדוד. האופציה השנייה לנסוע דרך בני ברק בקווים שהשעות שלהם לא מספקים, זאת מלבד הפקקים בעיר. גם את הקווים לבני ברק צריך לתגבר.

"דבר נוסף ומרכזי הוא את הקו הבודד לירושלים. כיום מי שנוסע לירושלים הדרך אורכת כמה שעות בגלל שהקו עובר דרך נצרת וואדי ערה, ועד שמגיעים לתחנה המרכזית בירושלים, השעה כבר מאוחרת בערב. מדובר באוטובוסים מלאים. עכשיו אתה צריך לקחת אוטובוס פנימי לשכונות החרדיות. זה מגיע למצב שכדי להספיק חתונה או אירוע בערב, אתה צריך להישאר בירושלים בלילה ולחזור לנוף הגליל רק למחרת. אין ברירה אלא לפתוח קו חדש מהר יונה היישר לשכונות החרדיות בירושלים".

ח"כ מאיר פרוש הדגיש את חשיבות הקווים לאשדוד: "לפני עשרות שנים נשלח הדור הצעיר לאשדוד, כעת אותו דור, שולח את ילדיו למגורים בהר יונה, שם כבר מתגוררים מאות רבות של משפחות. יש צריך חיוני להנגיש את אשדוד להר יונה באמצעות קו אוטובוס שיהיה זמין באופן רציף במהלך השבוע ובמיוחד בימי שישי ובמוצאי שבת".

ח"כ משה גפני בירך על הדיון ואמר: "הציבור החרדי ברובו בשונה מציבורים אחרים משתמש תדיר בתחבורה ציבורית, ואם אין לו קווים מסודרים, אין את היכולת לצאת ולחזור ממקום מגוריהם. צריך לסדר קו תחבורה סדיר משכונת הר יונה לירושלים, ולהרחיב את פריסת הקווים לבני ברק".

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "לא רק שאנחנו מזדהים עם הציבור, אלא חשים באופן מעשי את המצוקה. זו תלות מוחלטת של הציבור החרדי בתחבורה הציבורית". ח"כ מקלב ציין כי עוד בהיותו כסגן שר התחבורה בקדנציה האחרונה הציב המשרד את המקומות החדשים בעדיפות גבוהה. "זה חשוב לקהילות המתפתחות, עתיד היישוב כולו והצלחתו תלויה בתחבורה הציבורית. זו לא רק תגבור השירות הניתן אלא מסלול אחר לחלוטין של שירותי התחבורה הציבורית".

ח"כ מיכאל מלכיאלי ציין את קצב הפיתוח המהיר של הר יונה, ובירך על קיום הדיון החיוני: "כפי שכבר אמרו, בלי תחבורה אין דיור. המדינה חייבת להבין ולהפנים את זה, אחרת כל תכניות הבניה הולכת לפח".

ח"כ משה אבוטבול אמר: "הר יונה היא שכונה חדשה שמביאה פתרון למגזר החרדי. על משרד התחבורה לפתור במהירות את בעיית התחבורה הציבורית למקום".

בסיום הדיון סיכם ח"כ אייכלר את הדרישות וביקש את תגובת משרד התחבורה ומנכ"ל חברת ההסעות המפעילה את התחבורה בעיר.

הפונים התבשרו על מספר הישגים משמעותיים: החל מעוד כשבועיים ייחל לפעול קו פנימי נוסף בעיר, כדי להקל על התושבים. במקום קו אחד עם 39 תחנות, יהיו שני קווים פנימיים, כלומר תגבור כפול. בנוסף, ירחיבו את פריסת הקווים לבני ברק, ויופעל בהמשך קו מיוחד לשכונות בירושלים, שיסע ישר דרך כביש 6 ויחסוך את שעת הנסיעה בכביש ואדי ערה. בגלל הפקקים בשל העבודות בבירה, תיבחן תחנת איסוף והורדה של הקו בהר חוצבים. כשלאחר מכן, כאשר יסתיימו עבודות הבנייה בירושלים, הקו ייכנס לתוככי השכונות החרדיות ממש.

נציגי משרד התחבורה הוסיפו כי בהקשר לדרישה של קו חדש לאשדוד, מאחר והנושא מורכב יותר וכפוף לאישורי המשרד, הם יביאו את הנושא לדיון ויחוו את דעתם באופן חיובי כדרישת התושבים.

ח"כ אייכלר בירך את המשתתפים ואת נציגי המשרד והמפעילים על היענותם לבקשות, והודיע כי בהמשך יתקיים דיון מעקב לראות האם אכן התכניות יצאו לפועל, וכיצד אפשר לשפר עוד את השירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר