עם שר ההגנה

השר בני גנץ חתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם מרוקו

שר הביטחון גנץ ושר ההגנה המרוקני נפגשו היום וחתמו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה ביטחוני בכל המובנים עם מדינת מרוקו; "יאפשר רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גנץ במרוקו, היום (תמונות - אריאל חרמוני. וידאו - אלעד מלכה וטל עוז, משרד הביטחון)

במסגרת ביקורו במרוקו, נפגש היום (רביעי) שר הביטחון גנץ עם שר ההגנה המרוקאי עבד אל-לטיף לודיי, וחתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם ממלכת מרוקוֿ.

גנץ אמר: "חתמנו עכשיו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה ביטחוני בכל המובנים עם מדינת מרוקו, זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן. אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה".

ההסכם מספק מסגרת עבודה ליחסי הביטחון בין שתי המדינות, ויאפשר את תחילת שיתוף הפעולה הביטחוני הרשמי ביניהן. בין השאר, יכלול ההסכם את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ויאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים.

במעמד החתימה ביקש שר הביטחון להודות למלך מוחמד השישי ולשר ההגנה, על פעולתם לחיזוק והרחבת היחסים בין המדינות.

שר הביטחון גם הדגיש בפגישתו עם שר ההגנה, את חשיבות האצת שיתוף הפעולה, ליציבות האזור ולשגשוגו והביע תקווה שהוא יהיה פתיח להרחבה נוספת של הסכמי הנורמליזציה.

מוקדם יותר הבוקר, ערך שר הביטחון טקס במאוזוליאום של המלך מוחמד החמישי, ביחד עם חברי הכנסת יעקב מרגי ורות וסרמן לנדא, וחברי המשלחת הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר