אחד התנגד

"מנהיג דגול": אושר בקריאה טרומית יום זיכרון ממלכתי למנחם בגין

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להנצחת זכרו של מנחם בגין; 41 תמכו 1 התנגד • לוין: "מנהיג דגול שעיצב במו ידיו מרכיבים בזהותה של ישראל" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנחם בגין, ארכיון (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת יריב לוין, להנצחת זכרו של ראש הממשלה המנוח מחם בגין ז"ל. 41 תמכו מול מתנגד אחד וההצעה תועבר לוועדת החינוך התרבות והספורט.

על פי ההצעה, ביום פטירתו של בגין ז"ל - ד' באדר, יקוימו אירועי זיכרון להנצחת זכרו של מנחם בגין, יתקיים טקס זיכרון ממלכתי, ובמחנות צה"ל ובבתי ספר יוקדש זמן לאירועי הנצחה וללימוד פועלו. יום פטירתו של מנחם בגין, יהיה יום זיכרון ממלכתי.

בדברי ההסבר נכתב: "שמו של מנחם בגין חקוק בתולדות האומה כאחד המנהיגים הדגולים של העם היהודי במאה העשרים. בגין לקח חלק במאבק לעצמאות המדינה, תרם ליסודות הדמוקרטים של מדינת ישראל וחיזק אותן, קבע את העיקרון שלא תהיה מלחמת אחים, ביטל מחיצות חברתיות, העצים את האחדות בעם, כונן את הסכם השלום הראשון ועוד.
הכנסת קבעה בעבר ימי זיכרון ממלכתי לראשי ממשלה ואין ספק כי השפעתו, פעולתו ותרומתו של מנחם בגין ראויים שייזכרו באופן דומה. מטרת הצעת החוק היא להנחיל את המורשת והערכים שבהם דגל ולקרבה לדורות הבאים."

כשבגין ענה על עיוותי קנצלר גרמניה (צילום: ארכיון. תמונה: פלאש 90)

ח"כ לוין: "זה המעט שראוי לעשות עבור מנחם בגין, מנהיג דגול שעיצב במו ידיו מרכיבים חשובים בזהותה ובעצם קיומה של מדינת ישראל. אני משוכנע שלימוד מורשתו בבתי הספר כפי שקובעת הצעת החוק יתרום רבות לחינוך דור העתיד שלנו.״

השר זאב אלקין השיב בשם הממשלה לא התאפק מלעקוץ ואמר "אי אפשר שלא לציין את המשפט המפורסם שנאמר ע"י בגין בהקשר של כהונה שהתארכה על כך ש'שילטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה והוא מוליד שחיתות'".

דבריו של אלקין (צילום: ערוץ כנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר