"נוכח נתוני העוני"

אושר בטרומית: תשלומי קנסות בתשלומים

על פי ההצעה שעברה ללא מתנגדים, נקבע כי מי שקיבל הודעת תשלום קנס בשל עבירות תעבורה, יוכל לשלם במספר תשלומים, זאת בתנאי שסכום הקנס גבוה מ-250 שקלים (ארץ)

קנסות בתשלומים (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי לתיקון פקודת התעבורה וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

על פי ההצעה שעברה ברוב של 49 בעד וללא מתנגדים נקבע כי מי שקיבל הודעת תשלום קנס בשל עבירות תעבורה יוכל לשלמה במספר תשלומים שיהיו שווים זאת בתנאי שסכום הקנס גבוה מ-250 שקלים.

בדברי ההסבר נכתב: "סכומי הקנסות נעים בין מאות לאלפי שקלים חדשים – סכומים לא מבוטלים – בפרט נוכח נתוני העוני. פעמים רבות מעוניין אדם שנקנס לשלם את עבירת הקנס אך מצבו הכלכלי אינו מאפשר זאת, בוודאי לא בפעימה אחת".

"כיום, אין אפשרות לתשלום הקנס בתשלומים הוגנים.", נכתב, "האפשרות שישנה היא לתשלום הקנס במזומן בלבד, וככל שישנה אפשרות לתשלום הקנס בתשלומים, הם גוררים תוספת תשלום ריביות לחברות האשראי".

"נהיר לכל, כי במתן בחירה לאדם שנקנס כאמור, אשר עיקרה בחירה בין רכישת לחם וחלב למשפחתו לבין תשלום הקנס, התשובה ברורה, שכן המצב המתואר מביא את האדם שנקנס, בעל כורחו, לדחיית תשלום הקנס וממילא לתשלום חיוב מוגדל".

ח"כ מלכיאלי אמר: "ההצעה הזו נועדה לעזור לאנשים החלשים. אדם שיש לו כסף משלם את הקנס במידי ונפטר מזה. אנשים שאין להם כסף מעבירים את החוב הלאה. מה שקורה במצב הנוכחי זה שאותם אנשים משלמים בריבית עד שמגיעים למצב של עיקול."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר