תגלית מרגשת

המשפחה הופתעה ב'שבעה': קיבלו דולר שניתן מהרבי לאלי קיי

לא, מעולם הוא לא נפגש עם רבו הרבי מליובאוויטש זי"ע פנים אל פנים, וגם לא קיבל ממנו דולר לברכה. אבל היום, בניחום האבלים, קיבלו בהתרגשות הוריו של הקדוש אלי קיי הי"ד, חסידי חב"ד, דולר שניתן מהרבי ליהודי עם שם דומה (ארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
הדולר מהרבי מוענק למשפחת קיי (צילום: באדיבות המצלם, אתר COL)

אל בית משפחת קיי במודיעין, היושבים 'שבעה' על בנם הקדוש דוד אליהו הי"ד, הגיע הערב (חמישי) שליח חב"ד בעיר, הרב ברוך סלונים, ובידיו דולר שהתקבל מהרבי מליובאוויטש בשנת תש"נ, ועליו השם "אלי קיי".

"ההתרגשות הייתה גדולה עד דמעות", תיאר הרב סלונים הערב.

חסידי חב"ד נהגו, בעת שקיבלו דולר מידיו של הרבי זי"ע, לציין את התאריך שבו קיבלו את הדולר, שנשמר כפריט רב ערך וכסגולה לברכה ולהצלחה, ולעיתים גם את שמם. מסתבר, ככל הנראה, כי מי שקיבל את הדולר המדובר מהרבי היה חסיד חב"ד אחר העונה לשם אלי קיי (בחב"ד ישנן מספר משפחות בשם זה).

איך התגלגל הדולר השבוע אל המשפחה האבלה? מספר הרב סלונים: "קיבלתי הערב שיחת טלפון מאישה מצפון הארץ, שבה היא סיפרה לי שלפני כמה שנים רכשה דולר של הרבי ועליו כתוב שהוא בחזקת אליהו קיי.

"כששמעה האישה על הפיגוע שבו נרצח הקדוש אליהו קיי הי״ד ממודיעין, מיד נזכרה שיש לה דולר שכתוב עליו שהוא בחזקת אליהו קיי, ושלחה לי אותו כדי שאעביר אותו למשפחה. מיד נסעתי למשפחה להעביר את הדולר ולהביא את נחמת הרבי למשפחה. ההתרגשות הייתה גדולה עד דמעות".

הרב סלונים מוסיף: "כשקיבלתי את הדולר, ראיתי שהתאריך המצוין בו, שבו הדולר התקבל, הוא ז' מנחם אב. קישרתי זאת, בשיחתי עם בני המשפחה, עם מה שכתוב שבז׳ אב נכנסים הגויים להיכל להרוג ולשרוף את בית המקדש, וגם הקדוש אליהו קיי נרצח ליד שריד בית מקדשינו ע״י גוי מתועב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר