זן קורונה חדש בישראל

מדינות דרום אפריקה תוגדרנה אדומות

בנט כינס דיון דחוף בעקבות התפרצות זן הקורונה החדש בישראל; עד כה התגלו ארבעה מאומתים - אחת מהן שהוגדרה כ"נעדרת", נתפסה; אלו ההחלטות שהתקבלו (קורונה, בארץ)

איתור המאומתת באילת (צילום: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (שישי) דיון דחוף בעקבות התפרצות זן הקורונה החדש - B.1.1.529 בישראל, זן שמעורר חשש עולמי כבד, בשל מספר המוטציות הגדול שיש בו.

השאלה המרכזית היא האם הזן החדש של הנגיף עמיד לחיסונים; בנתיים, התגלו בישראל ארבעה מאומתים לזן החדש.

אחת המאומתים לזן החדש היא בת 34, שהגיע לישראל ממלאווי, דרך דרום אפריקה ודובאי. היא נדרשה לבידוד אך לא קיבלה הודעה שהיא מאומתת. היא נסעה במונית לתל אביב ומשם נסעה באוטובוס לאילת, שם היא נעלמה ונמצאה רק בשעות הצהריים על-ידי המשטרה בדירה בעיר.

השוטרים הגיעו לדירה לאחר שאיתרו את חברתה שעובדת באילת ובמקום להישאר בבידוד כנדרש יצאה למקום עבודתה. מפקד המרחב ניצב משנה פינצ'י משה קיים הערכת מצב מיוחדת בסיומה יצאו השוטרים לאיתורה, תוך שהם מדווחים כל העת לחפ"ק שהוקם במרחב אילת.

מיד לאחר שאיתרו את המקום בו שוהה על פי החשד חברתה הם התמגנו ולאחר מכן החלו בסריקות לאיתורה. מיד לאחר שאותרה, ניתנה לה חליפת מגן לאחר שהתמגנה היא הובילה את השוטרים לדירה בה אמורה לשהות נושאת הנגיף. בהגיעם לדירה אותרה האישה הנוספת. דיווח הועבר לפיקוד העורף שקיבל עליהן את האחריות להמשך הטיפול.

מאומתת אחרת, בת 32, הייתה בטיול משפחתי ביוהנסבורג וחזרה מדרום אפריקה דרך דובאי. היא קיבלה חיסון שלישי של פייזר לפני כחודשיים. המאומתת הזו שוהה בבידוד בביתה ברעננה.

מאומתת נוספת היא אמריקנית בת 64, תושבת יוהנסבורג שחזרה מדרום אפריקה דרך אתיופיה. היא שוהה בבידוד וקיבלה חיסון שני של ג'ונסון בארה"ב, לפני חודשיים.

המאומת הרביעי הוא בן 59 ששב לארץ ממדגסקר דרך טורקיה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ציין בדיון כי ממשלת ישראל פועלת באופן מהיר ונחרץ נוכח המסקנות שגובשו בעקבות התרגיל הלאומי "אומגה", אשר תרחש מצבים שונים להופעתם של וריאנטים חדשים.

ההחלטות שהתקבלו בשלב זה:

  • מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות. כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר.
  • פיקוד העורף יאתר את כלל המגיעים ממדינות אפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי.
  • כל אדם ששהה במדינות אפריקה (גם אם הגיע לישראל מיעד אחר) ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.
  • יבוצע רכש של 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הדוק של הוריאנט החדש.
  • פיילוט התקנת מסנני HEPA - במסגרת הפיילוט, יותקנו בתוך כשבועיים מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים ברחבי הארץ.
  • הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בוריאנט החדש.
  • קבינט הקורונה יתכנס בצאת השבת לדיון המשך ואישור ההחלטות שהתקבלו.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר הבט"פ, שרת התחבורה, שרת הפנים, שרת הכלכלה, שר התרבות והספורט, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר