חשש בישראל

ראש הממשלה בנט: "הזן מדאיג ביותר; סגר לא על הפרק"

ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי המשרד התכנסו למסיבת עיתונאים בהולה, בערב שבת, בשל כניסת הזן הדרום אפריקני ארצה: "עדיף לפעול נחרץ עכשיו, מאשר להתעורר כשישראל אדומה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בכסלו תשפ"ב | 26.11.21
(צילום: קובי גדעון, לע"מ )

ישראל נערכת לזן קורונה עמיד לחיסון: ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס וממונה הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא התכנסו היום (שישי) למסיבת עיתונאים בהולה, לאחר הדיון הדחוף שערכו, באשר לזן הקורונה החדש שהתגלה בישראל, וייתכן שעמיד בפני החיסונים.

החשש המשמעותי בישראל מגיע לאחר שבמדינות הנמצאות בדרום יבשת אפריקה התחלואה עולה במהירות שיא, כולל בדרום אפריקה, הנחשבת מדינה מתקדמת. ע"פ תחזיות ראשוניות בלבד, הווריאנט מחבר בתוכו 15 זנים, שהופכים אותו למדבק ביותר.

ראש הממשלה בנט אמר בדבריו כי חובה לפעול במהירות: "אנחנו במצב חדש, הווריאנט החדש מדאיג ביותר, עד כדי כך שאחרי מאות זנים שנבחנו אצלנו - הוא הביא להרמת דגל במשרד הבריאות ואצל מומחים בארץ ובעולם", פתח בנט את דבריו, והסביר את הלחץ הישראלי: "ישראל מתעוררת מוקדם, והמערכת שלנו דרוכה. אנחנו לא לוקחים סיכונים. עדיף לפעול מהר ונחרץ עכשיו, מאשר להתעורר כשישראל מוצפת במאומתים ואדומה כולה".

ראש הממשלה רמז כי קבינט הקורונה, שיתכנס עם צאת השבת, יחליט החלטות שישפיעו על כלכלת ישראל, אבל הבהיר שצעדים דרמטיים עדיין לא בקנה: "לפעולות שלנו יהיה מחיר כלכלי שאנחנו מודעים אליו - אבל הדבר החשוב הוא לשמור על אזרחי ישראל מוגנים עד שנדע מה טיבו של הוויראנט הזה. כרגע אנחנו נערכים לכל תרחיש, כולל התרחיש המחמיר. עם זאת, סגר לא על הפרק", הדגיש בנט.

ראש הממשלה שב והדגיש את יעילות החיסון, גם מול הווריאנט הזה, במידת ההשפעה על גוף האדם: "אלו שחוסנו, גם אם נדבקו, הם בטוחים בלפחות חצי מההשפעה. זה משמעותי, ולכן אני מפציר בכם: לכו להתחסן וקחו את ילדיכם הקטנים להתחסן. צאו גם בשבת, כי מדובר בפיקוח נפש".

בנט התייחס גם לסוגיית היוצאים ובאים ארצה: "שוקלים את כל הדברים - כולל סגירת נתב"ג. אני לא ממליץ כרגע לטוס לחו"ל ברמת אי ודאות כזו".

שר הבריאות ניצן הורוביץ היה נינוח יותר בדבריו: "משרד הבריאות עוקב באופן הדוק כדי למנוע את שרשראות ההדבקה. זו שגרת הקורונה אליה נערכנו - וזו המשמעות של חיים לצד קורונה. אין צורך להיכנס לחרדה, אנחנו מתנהלים בקור רוח והמצב בשליטה".

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, הרגיעה גם היא: "אחרי שנה וחצי של מגיפה יש לנו יכולות רבות ומדהימות לזהות זנים ולטפל במהירות. גם מי שנדבק בזן החדש אם הוא חוסן המחלה שלו קלה, לכן לכו להתחסן וקחו את ילדיכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר