המאבק בתאונות האופניים

אושר לקריאה טרומית: לוחיות רישוי לאופניים חשמליים

וועדת השרים לחקיקה, אישרה לקריאה טרומית את הצעתו של חה"כ יעקב אשר לחייב רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים בהתקנת לוחית רישוי, בכדי להיאבק בתאונות האופניים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שטארסטוק, Halfpoint)

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) לקריאה טרומית את הצעתו של ח"כ יעקב אשר לחייב אופניים חשמליים וקורקינטים בהתקנת לוחית רישוי.

בהסבר להצעה נכתב, כי לכלי רכב ממונעים יש יכולת להגיע למהירות גבוהה יותר מכלי רכב שאינם ממונעים, ולכן הם גורמים לתאונות דרכים רבות. בכדי להתמודד עם הסיכונים שמייצרים כלי הרכב נערכו תיקוני חקיקה רבים, אולם בשל היעדר אפשרות הזיהוי של כלי הרכב, עבירות התנועה כמעט ולא ירדו כנראה בשל הקושי לאכוף את התקנות.

ח"כ אשר ציין כי במחקר מקיף שנערך לאחרונה התגלה שכ-62% מבני הנוער הרוכבים על אופניים חשמליים נקלעו לסיטואציה של "כמעט תאונה". נתון מדאיג זה מלמד על כך שהתקנות הקיימות אינן אפקטיביות דיין. על פי הצעתו החדשה ניתן יהיה לאכוף את עבירות התנועה של רוכבי האופניים והקורקינטים הממונעים באמצעות לוחיות הזיהוי והדבר ירתיע את רוכבי האופניים מלבצע עבירות תנועה.

בנוסף, יאפשרו אמצעי הזיהוי לחברות הביטוח לספק פוליסות שיממנו את פגיעות האופניים במקרים של תאונות דרכים, וכן בצמצום מקרי גניבות האופניים.

בניגוד לנהוג במדינות רבות בעולם, על פי החוק המוצע, רישום כלי הרכב יהיה על שם הבעלים ולא על כלי הרכב. שיטה זו תחסוך את הצורך בחריטת מספר שלדה על כלי הרכב ותצריך רישום בפעם הראשונה בלבד, ולא בכל העברת בעלות של הרכב.

ח"כ יעקב אשר בירך על החלטת ועדת השרים ואמר: "זהו צעד חשוב במאבק נגד תאונות האופניים החשמליים שהפכו כבר למכת מדינה. אמשיך לקדם יחד עם משרד התחבורה את התקנות החשובות הללו שימנעו תאונות ויצילו חיים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר