שבוע לפיגוע המחריד

במשפחת קיי היו שהתאכזבו: נפתלי בנט לא טרח לנחם

מכרים של משפחת הקדוש אלי קיי הוחזרו בעיצומה של השבת לדרום אפריקה, לאחר שבישראל סירבו להכניס אותם • אחד ממכרי המשפחה הביע את כאבם על היעדרות ראה"מ (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ושיקלי בניחום אבלים אצל משפחת קיי (צילום: ללא קרדיט)

חמישה נוסעים יהודים מדרום אפריקה, בהם חברי משפחתו של דוד אליהו קיי הי"ד, בוגר הישיבה וחייל צה"ל שנרצח לפני כשבוע סמוך לכותל המערבי בפיגוע הירי, שהגיעו במיוחד לנחם את המשפחה, סורבו להיכנס לארץ, בצל החשש מזן הדלתא, וחוזרו למדינתם בשבת. כך פורסם הבוקר (ראשון).

משפחתו של אלי קיי מגיעה במקורה מדרום אפריקה, שם התפשט הזן החדש. לטענת הנוסעים הם נחתו בישראל, דרך עצירת ביניים באיחוד האמירויות, ביום שישי, עוד לפני שההגבלות נכנסו לתוקף, ונכנסו לחדר צדדי בו בישרו להם כי כניסתם ארצה נדחתה.

למרות טענתם כי הדבר יהווה עבורם חילול שבת הם הוטסו בחזרה לדובאי. גם בדובאי הובהר להם כי לא יוכלו להישאר במדינה, והוטסו לדרום אפריקה במהלך השבת.

בראיין בלומנאו, חברו של כתריאל קיי, אחיו של אלי, צוטט ב'מעריב': "אני תומך בכללים להצלת חיים ולשמור על בריאות הציבור, אבל טסנו לפני החלטת ראש הממשלה. אפילו לא ידעתי מההחלטה. כיהודי וציוני שתומך בישראל הייתי מצפה מהמנהיגים לשמוע אותנו ולא לזרוק אותנו לטוס בערב שבת. מדינה יהודית לא אמורה לעשות דבר כזה".

משפחת קיי קמה הבוקר (ראשון) מה'שבעה'. בקרב בני המשפחה היה מי שהביע מורת רוח על כך שראש הממשלה נפתלי בנט לא טרח לבקר אותם. "זה מאוד כאב להם", צוטט היום אחד ממכרי המשפחה ב'מעריב'. "הם שאלו שוב ושוב איך זה יכול להיות. הם אמרו שבדרום אפריקה הנשיא היה מגיע לאירוע כזה. היה לו מספיק זמן להביא את הילד שלו לחיסון אבל בדרך מירושלים לרעננה אין לו זמן לקפוץ לכמה דקות. אני לא מכיר את הלו"ז שלו, אבל זה ממש מוזר ויוצא דופן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר