מאז 1979

שוחרר ממאסר אחרי 43 שנה וגייס מיליונים

קווין סטריקלנד, שחור ממדינת מיזורי שבארה"ב, נעצר לפני 43 שנה ונאשם בשלושה מעשי רצח עליהם נשפט למאסר של 63 שנה, בשבוע שעבר שוחרר והצליח לגייס מיליונים (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הגזענות בארה"ב: קווין סטריקלנד, שחור ממדינת מיזורי שבארה"ב, נעצר לפני 43 שנה ונאשם בשלושה מעשי רצח עליהם נשפט למאסר של 63 שנה, בשבוע שעבר הוא שוחרר.

סטריקלנד שהיה בן 18 כשנשפט, טען לחפותו לאורך כל הזמן שעבר - מאז 1979, לטענתו בזמן הרצח ישב בבית וצפה בטלוויזיה. השופט ג'יימס וולש, הורה בשבוע שעבר לשחררו. בפסיקתו קבע כי הוצגו ראיות ברורות ומשכנעות המערערות את הביטחון בצדקת ההרשעה.

וולש ציין כי מעולם לא הוצגה ראייה פיזית הקושרת את סטריקלנד לרצח, וכן כי העדה המרכזית בפרשה חזרה מעדותה לפני שמתה.

החוק במיזורי קובע נתינת פיצויים על כליאת שווא רק במקרה וישנה הוכחת DNA לחפות הנאשם, כשבמקרה הזה סטריקלנד שוחרר ללא ראייה כזו ולאחר 43 שנה הוא יוצא לביתו כמעט ללא כסף, כל זאת כשהוא סובל מבעיות בריאות שונות.

בעקבות כך, ארגון "פרויקט החפים מפשע של המידווסט" פתח בקמפיין מימון המונים שהביא תוצאות מדהימות בתוך שבוע - מעל 1.4 מיליון דולר גויסו בידי התורמים, תורמים רבים כתבו הודעות תמיכה בדף המימון.

סטריקלנד הגיב לשחרורו ואמר כי הוא "לא בהכרח כועס, פיתחתי רגשות, אושר, צער ופחד, אני מנסה להבין איך לשלב ביניהם", בנוסף טען כי יש לפרק את בתי המשפט בארה"ב ולבנותם מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר