בהלת האומיקרון

שר הבריאות: "אין כל סיבה להיכנס בבהלה"

משרד הבריאות קיים תדרוך, נוכח התפשטות הזן הדרום אפריקני בישראל, והורוביץ הבהיר: "נתב"ג צריך להישאר פתוח". מנכ"ל משרדו הסביר איך תראה קבלת הנוחתים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משרד הבריאות)

ישראל חוששת מזן האומיקרון: הגבלות קבינט הקורונה שהוטלו אמש (מוצ"ש) על השבים ארצה, בהם הרחבת זמן הבידוד שהיה נהוג קודם לכן והחזרת איכוני השב"כ במידה מועטה, נועדו כדי להאט את התפשטות הזן הדרום אפריקני בישראל, עד שמומחי הבריאות בעולם ילמדו טוב יותר את צעדיו.

בתדרוך שקיים עם בכירי משרדו הערב (ראשון) לתקשורת, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שב על המסר המרגיע שקידם במסיבת העיתונאים הבהולה עם ראש הממשלה נפתלי בנט בערב שבת: "אני מבקש להרגיע - העניין בשליטה ואין סיבה להכניס את הציבור לבהלה. יצאנו מתוך נקודת הנחה שיגיע זן חדש, ונערכנו לזה היטב".

הורוביץ הדגיש, כי נכון לכרגע, אין כוונה למנוע מישראלים לצאת ולשוב ארצה: "באופן עקרוני - נתב"ג צריך להישאר פתוח".

שר הבריאות, שבימיו כחבר אופוזיציה בממשלת נתניהו-גנץ תקף את אישור הפעלת השב"כ על אוכלוסיית ישראל וכעת קידם את האיכונים בממשלה, הסביר: "יש לי קושי גדול עם השימוש באיכוני השב"כ. אני דוגל בהגנה על הפרטיות ואני מעדיף שהשב"כ יעסוק בעניינים ביטחוניים. אבל לנוכח המצב החדש החלטתי מתוך האחריות שמוטלת עליי לקבל את בקשת המומחים. נבחן את הצורך בשימוש באיכון מדי יום", אמר.

(צילום: משרד הבריאות)

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, תיאר איך תהיה קבלת הפנים לנוחתים בלוד: "למבודדים לא תהיה אפשרות לעלות לתחבורה ציבורית ביציאה מנתב"ג. כולם יצטרכו לצאת ברכב פרטי או במוניות באופן אישי או משפחתי". באשר לכך, הן הפרופ' אש והן הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרו כי כרגע אין צורך להרחיב את רשימת המדינות האדומות, אך "זה יקרה אם תהיה לכך סיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר