במשלחת מצומצמת

שיחות הגרעין: לפיד יפגש עם ג'ונסון ומקרון

שר החוץ המריא ללונדון, ויפגש שם עם ראש ממשלת בריטניה ועם שרת החוץ שלו • אח"כ יסע לפריז, שם יפגש עם נשיא צרפת • הפגישות תתמקדנה בסוגיית הגרעין האיראני (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר החוץ יאיר לפיד המריא הערב (ראשון) לבירת בריטניה, לקראת ביקור בן שלושה ימים באירופה, שיתמקד רובו ככולו בנושא שמעסיק את הצמרת המדינית של ישראל לילות כימים: חזרת המעצמות למשא ומתן ישיר מול איראן, סביב סוגיית הגרעין האיראני.

מחר בבוקר יפגש שר החוץ של ישראל עם שרת החוץ של בריטניה, השרה אליזבת טראס, ובסיום הפגישה תתקיימנה חתימות הדדיות.

בשעות הצהריים יפגש ראש הממשלה החליפי עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ובסיומה השניים ישאו הצהרה משותפת. אח"כ יוועד לפיד עם ג'ונסון גם במעונו הרשמי, ברחוב דאונינג 10, וידליק עימו נרות חנוכה.

ביום שלישי אחר הצהריים ייחתם הביקור, כאשר שר החוץ יוועד עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בפריז, אליה יסע ישירות מלונדון במהלך שני בלילה.

שלושת הפגישות, כאמור, תתמקדנה במשא ומתן בין המעצמות לאיראן, שעתיד להתחיל מחר בווינה, בירת אוסטריה. בישראל לוחצים את המדינות האירופיות להפעיל לחץ מצידן על ארצות הברית, שלא לחתור להסכם ביניים, או הסכם ויתור אחר.

בתחילה תוכננה משלחת נרחבת של יועצים מדיניים שתגיע עם שר החוץ לפיד, כדי להיפגש עם הדרגים התחתוניים בשתי המעצמות האירופיות, אך בשל התפרצות זן הקורונה החדש, האומיקרון, והשינויים בהנחיות, המשלחת צומצמה וייערכו רק אירועים מרכזיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר