חוזרים להסכם הגרעין?

תם היום הראשון לשיחות הגרעין, ביידן מסנן את בנט

היום הראשון לשיחות בין המערב לאיראן לחזרת איראן להסכם הגרעין תם • רה"מ בנט ממתין לשיחה עם הנשיא ביידן - שלא עונה • ישראל מבקשת סיוע במקרה של כישלון השיחות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלם, פול שאטרסטוק)

אחרי תחנונים מצד המערב, התכנסו היום (שני) בווינה נציגי מדינות מערביות יחד עם נציגים איראניים שידונו בחזרה להסכם הגרעין משנת 2015.

אחד מנציגי המשלחת האיראנית לשיחות אמר בתום הפגישה כי "כל הצדדים הסכימו שיש להתמקד בשיחות בהסרת הסנקציות". עוד אמרו כי "חזרת ארצות הברית להסכם תהיה חסרת משמעות ללא הבטחה למנוע את חזרת אירועי העבר".

הדברים נאמרים ברקע ההבנה האיראנית לנואשות המערבית לחזרה להסכם הגרעין, כשאיראן מבקשת את הסרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה. עוד אמר הנציג האיראני ברמיזה מאיימת כי "חלון ההזדמנויות לא ישאר פתוח לנצח".

בארצות הברית הזהירו בעבר כי אם הניסיונות הדיפלומטיים לא יעבדו הם מוכנים להשתמש גם "באופציות אחרות".

על פי הפרסום ב'חדשות 13', ראש הממשלה נפתלי בנט מנסה להשיג שיחת טלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - בינתיים ללא הצלחה. בתוך כך, ישראל העבירה מסר לארה"ב כי איראן נערכת להתחיל בהעשרת אורניום לרמה צבאית.

הכתב ספי עובדיה פרסם כי בכירים ישראלים פנו לאמריקנים שלוקחים חלק בשיחות רק כמשקיפים, וביקשו מהם לרכז כוחות צבאיים במזרח התיכון באם שיחות הגרעין יסתיימו בפיצוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר