בעקבות ביקור גנץ?

מלך מרוקו: נפעל לחידוש המו"מ עם הפלסטינים

לאחר ביקורו של שר הביטחון הישראלי בשבוע שעבר במרוקו. מלך מרוקו, הבהיר בנאום טלוויזיוני, כי לאור היחסים הטובים הוא הולך להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המו"מ (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מלך מרוקו, מוחמד השישי (צילום: שאטרסטוק)

מדינה ידידותית? מלך מרוקו, מוחמד השישי, דיבר לעם המרוקני בטלוויזיה המקומית והסביר על טיב היחסים עם ישראל. המלך הבטיח לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

לדברי המלך: "מרוקו לא תרפה ותמשיך במאמציה המיוחדים לתווך בין ישראל לפלסטינים, מרוקו תעשה זאת תוך התבססות על עמדתה ועל יחסיה המצוינים עם כל הצדדים ועם גורמים בינלאומיים רלוונטיים".

"כל זה יבטיח לספק את התנאים המתאימים לחזרה לשולחן המשא ומתן", אמר מלך מרוקו בטלוויזיה המרוקנית.

כזכור, בשבוע שעבר ביקר שר הביטחון הישראלי במרוקו, שם הוא אמר: "חתמנו עכשיו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה ביטחוני בכל המובנים עם מדינת מרוקו, זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן. אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה".

גנץ במרוקו, בשבוע שעבר (וידאו - אלעד מלכה וטל עוז, משרד הביטחון)

במעמד החתימה ביקש שר הביטחון להודות למלך מוחמד השישי ולשר ההגנה, על פעולתם לחיזוק והרחבת היחסים בין המדינות.

שר הביטחון גם הדגיש בפגישתו עם שר ההגנה, את חשיבות האצת שיתוף הפעולה, ליציבות האזור ולשגשוגו והביע תקווה שהוא יהיה פתיח להרחבה נוספת של הסכמי הנורמליזציה.

כזכור עוד, מלך מרוקו שיגר לנפתלי בנט מכתב ברכה עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה: "אני שמח לשלוח אליך ברכות חמות ואיחולי הצלחה לרגל היבחרך לראש ממשלת מדינת ישראל. אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי להדגיש בפניך, כי ממלכת מרוקו נחושה להמשיך בתפקידה הפעיל ובמאמציה הטובים לקדם שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, אשר יבטיח לכל עמי האיזור חיים זה לצד זה בביטחון, יציבות וידידות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השיב: "אני מודה להוד מלכותו, מלך מרוקו מוחמד השישי, על ברכתו החמה ומבקש להביע את הערכתי הרבה כלפיו. ישראל רואה במרוקו ידידה ושותפה חשובה במאמצים לקידום השלום והבטחון באיזור. אפעל להדק את יחסי ישראל-מרוקו בכל התחומים, למען רווחתם ושגשוגם של שני העמים, שהידידות ביניהם ארוכת שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר